Állítólag sorozatgyártású modellt készít elő a Qoros 2 SUV tanulmány, amit persze hiszünk, ha látunk, de a legvadabb japán törpeautókra rálicitáló, formabontó dizájn azonnal szimpatikussá teszi a városi szabadidőjárművek kategóriájában induló jószágot.
Ez azért érdekes, mert a Qorosnak van már egy városi szabadidőjárműve, a 3 City SUV. Persze az hármas, ez kettes, így elképzelhető, hogy a sablonos emelt hasú kombi mellett egy még apróbb, négy méternél nem hosszabb járművecskét is tervbe vett a gyártó (amely azért megőrizte a rokonok jellegzetes C-oszlop ívét és alacsony tetejét).
Egy ilyen modellnek alapvetően az volna a hátulütője, hogy ilyet Japánon kívül csupán Európában lehet eladni, sem Kínát, sem az Egyesült Államokat nem hatják meg a térvarázsló apróságok, de ez ne zavarjon minket, az európai városok utcáin nagyon jól mutatna az emelt kisautó.
Pedig a Qoros 2 SUV függőleges lámpatesteivel, vonalkódot rejtő, kínai rácsmintázatú napfénytetejével, izmos kerékíveivel és a vezető látómezejében gombnyomásra kiemelkedő töltőcsonkjával, amivel rá kell manőverezni egy speciális csatlakozóra, mintha egy vadászgépet tankolnánk meg a levegőben, valóban izgalmas jószág.
Ja, töltés: az autócska konnektoros hibrid hajtáslánccal lépett színre, ami ekkora méretben kész árpolitikai öngyilkosság. A tanulmányautó persze mindent elbír, és a kis lökettérfogatú turbómotorból , valamint a hátsó kerekeket hajtó két villanymotorból álló 4×4 hajtáslánc a nagyobb modellekben még életképes lehet.
Az utastérről nincsenek képeink, de a hírek szerint digitális kijelzők, lebegő műszerfal és az álló helyzetben visszahúzódó fokozatválasztó egység határozza meg a hangulatot.