Anglia legnagyobb autós hetilapja, az AutoExpress 2001 óta szervezi meg olvasói körében a Driver Power ügyfélelégedettségi felmérést. Az elmúlt években eléggé egyhangú volt a verseny: a Škoda három éven át vezette a listát. Most azonban egy középkategóriás prémium modell: a Lexus IS a tavalyi győztes Yeti fölé kerekedett.
A Škoda Yeti 2012 óta vezette a mezőnyt, nyomában a Škoda Superbbel, amelyet csak tavaly sikerült kizökkenteni ezüstérmes helyéről (akkor is egy harmadik Škoda modellnek, a Citigónak), idén a Yeti a második helyre szorult vissza, az Octavia mögé csúszott Superb a Top 10-be se került bele, a Citigo pedig a Rapiddal együtt a harmincasok között szerepel.
Igaz, az összes említett cseh típus ügyfélelégedettségi indexe meghaladja a 90 százalékot, tehát nincs nagy baj. Sőt, a Roomster a felmérés legjobb egyterűjének bizonyult, míg a 2011-es bajnok Superb a legjobb családi autó.
A végső pontszámot tíz részkategóriában elért eredmény összesítésével állapították meg: a szavazásban részt vevő 60 (tavaly 50) ezer olvasó olyan szempontokat értékelt, mint a megbízhatóság, az összeszerelési minőség, az üzemben tartási költségek, a menetteljesítmények, a vezethetőség, a rugózási komfort, a könnyed kezelhetőség, az üléskomfort, a praktikum és a fedélzeti technológiák. Akit az egyes szempontok szerinti rangsor érdekel, ide kattintva megismerheti azokat.
Az összesítésben tehát idén a Lexus IS végzett, négy század százalékkal megelőzve a mesterhármastól búcsúzó Yetit. A japán márka középkategóriás szedánja különösen a könnyed kezelhetőség (1.), a rugózási komfort (2.), a megbízhatóság (3.) és az összeszerelési minőség (3.) terén remekelt, míg praktikuma (82.) épp csak a középmezőnybe tartozik: idén ugyanis nem 100, hanem 200 autó szerepelt a rangsorban.
A teljes listát ezért nem is másoljuk ide, csak de lássuk a legjobb tízet, és a legrosszabbakat is (aminél azért vegyük figyelembe, hogy csak egy bizonyos szavazati szám felett kerülhettek bele a modellek a listába). Érdekes látni, hogy micsoda változásokat hozott egy-egy generációváltás – vagy inkább a két széria bevezetése között eltelt hat-nyolc év.
A többi részlet a fent már ismertetett linken olvasható.