Ez az érték az évközi díjhirdetés 2013 január elsejei bevezetéséhez képest 26 százalékkal magasabb. Tavaly ilyenkor ez az eltérés még mindössze 5 százalék volt. A Netrisk biztosításközvetítő statisztikái azt mutatják, hogy az évfordulós (biztosításváltást jelentő) kötések átlagdíjának növekedése jóval elmarad az azonnali (autó vásárlásakor végrehajtott) kötésekétől: míg az előbbi körben átlagosan 9, az utóbbiban közel 17 százalékkal lettek magasabbak az átlagdíjak az előző év hasonló periódusához képest.
Míg január elején még átlagosan 22 és fél ezer forintos éves díjon köthettünk kötelezőt, később volt olyan hét is, amikor 27 ezer forint fölé emelkedett ez az összeg. Az emelkedő trend várhatóan az év egészében kitart majd, mivel a romló káradatok alakulásának hatásait a biztosítók kénytelenek érvényesíteni tarifáikban.Év közben az ügyfelek alapvetően két okból kötnek kgfb-szerződést: vagy a jármű tulajdonjogának megszerzésekor (ezt nevezik azonnali kötésnek), vagy a már meglévő szerződés évfordulóját megelőzően elvégzett díjszámítás nyomán, (ezt nevezik évfordulós kötésnek). Míg az azonnali kötések esetében egy év alatt 17 százalékkal emelkedtek a díjak, az évközi évfordulós szerződések átlagdíja a nagyobb díjverseny miatt csupán 9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi szinthez képest. Ennek hatására tovább nőtt az eltérés a kétfajta átlagdíj között: míg a tavalyi év elején egy azonnali szerződés átlagosan 49 százalékkal került többe, mint egy évfordulós, idén ez a különbség már csaknem 60 százalékos.
Bár az idei évben már több kgfb-szerződésnek van év közben az évfordulója, mint amennyinek az év végén, ez a számokban egyelőre nem látszik, mivel továbbra is csupán minden hatodik-hetedik arra jogoult autós cseréli le év közben a kötelezőjét. Gyakori probléma, hogy a váltani tervezők elmulasztják a meglévő szerződés felmondásának határidejét: aki az évforduló előtt legalább harminc nappal ezt nem teszi meg, annak további egy évig a meglévő szerződés szerint kell fizetnie az aktuális díjrészleteit.
Továbbra is érvényesül az a tendencia, hogy minél nagyobb kategóriájú egy autó, és minél rosszabb a bonusz-malusz fokozata, annál jelentősebb mértékű díjemelkedést kellett elszenvednie az elmúlt évek során: míg az évközi szabad díjhirdetés kezdete, 2013 januárja óta egy kiskategóriás, B10-es besorolású autó után csak átlagosan 13,6 százalékkal magasabb köteleződíjat kell kifizetni, egy A0 besorolású, 150 kW feletti teljesítménnyel rendelkező autó esetében az eltérés immár közel 40 százalékos.