Már idén 70 000 darab Vitara európai értékesítésével számol a Suzuki, írja az Automotive News Europe. Ez azt jelentené, hogy a cég ranglistájának élén az új fejlesztésű szabadidőjármű venné át a Swift helyét: az eladásokat hagyományosan vezető kisautóból tavaly kevés híján 50 000 darabot adott el a Suzuki Európa-szerte.
A kategóriája legkönnyebb (1075 kg) képviselőjeként színre lépő Vitara 4175 mm hosszával a Fiat 500X, a Renault Captur, a Peugeot 2008 és az Opel Mokka ellenében kell, hogy teljesítsen. Összehasonlításként: a Mokkából tavaly 127, a 2008-ból 135, a Capturből 165 ezer példányt adtak el a tavalyi évben.
Az új magyar Suzuki, a harmadik generációs Vitara
Fotó megosztása:
Mokány kis autó, de van valami nagyon fura az arányaiban. Nem harmonikus, nem szép, de szerethető
Fotó megosztása:
2,5 méter a tengelytáv, négy felnőtt számára meglepően tágas
Fotó megosztása:
18,5 centis hasmagasságával nem ijed meg a földutaktól
Fotó megosztása:
A Volkswagenre/Audira való hasonlítani akarásban odáig mentek a márkák, hogy a Vitara fényszóró-hűtőmaszk vonala pont olyan, mint az új Dacia Logané, Sanderóé
Fotó megosztása:
Az összkerékhajtás jelzése a Suzukinál: All Grip
Fotó megosztása:
A kis kopoltyú a motorháztető élének vonalában a Vitara nagyjából egyetlen továbböröklődő stílusjegye
Fotó megosztása:
Jópofa a 17-es felni: a küllőkben mintha stilizált szelepek lennének
Fotó megosztása:
Nem túl elegáns a lefittyedő pucér csővég hátul
Fotó megosztása:
A kétszínű fényezésre mindenki felkapja a fejét
Fotó megosztása:
A fullextrás változatot alaposan túlárazta a Suzuki: nehéz egy ilyen kis szívó benzines SUV-ocskát 6,3 milliós autóként értékelni
Fotó megosztása:
Erőteljesnek néz ki, de a benzines szívómotor nagyon gyenge kis fordulaton, szembeszélben, emelkedőn pedig pörgetve is csak szenved a nagy homlokfelülettel és a bő 12 mázsával
Fotó megosztása:
Terepen nem kényelmetlen, ellenben aszfalton billegős, támolygós egy kicsit az elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztés
Fotó megosztása:
A GLX kivitel LED-es lámpákkal érkezik, az éjszakai fény tényleg nagyon szép, messzire látni éjjel a Vitarából
Fotó megosztása:
A változó vezérlésű 16 szelepes 1,6-os szívómotornak kicsit nagy a légellenállás és a tömeg
Fotó megosztása:
Fémlemezből van a tanksapka fedele, 47 literes a tank
Fotó megosztása:
A kis alcantara-betét az ajtókárpitban nem tudja elfedni, hogy egy olcsó, kemény plasztiklap az egész
Fotó megosztása:
A fél-alcantara, félbőr ülések kicsit keskenyek, de nem kényelmetlenek
Fotó megosztása:
Olcsó, kemény anyagokból épül fel, de nem barátságtalan a Vitara műszerfala
Fotó megosztása:
Jó fogású a kormány, jó helyen vannak rajta a gombok, könnyű eligazodni az egyszerű műszeregységen
Fotó megosztása:
Az ötfökozatú váltóval 120-nál forog 3000-et a motor, már 40-nél kapcsolható az ötödik. Kellene még egy fokozat
Fotó megosztása:
A menetdinamika sportos, havas vagy automata üzemmódba kapcsolható, a LOCK gomb zárja a központi kuplungot. Legjobb mindent AUTO-ban hagyni, nincs sok értelme játszadozni a tárcsával
Fotó megosztása:
Jópofa a két kerek szellőző között az óra
Fotó megosztása:
A két óra két különböző menüben állítható be, tudnak különböző időt is mutatni
Fotó megosztása:
Országúton, minél kevesebb várossal és sztrádával 6-6,5 literrel eljár az autó. Nagy tempónál vagy dugóban egy könnyen megugrik egy-másfél litert
Fotó megosztása:
Nagyon macerás a kismenü használata, a jobb oldali pöcök nyomkodásával-csavargatásával kell lépkedni benne
Fotó megosztása:
Biztos nem volt Esztergomban egy informatikus, aki felprogramozza a magyar nyelvet is a Mi Autónkra
Fotó megosztása:
Biztos nem volt Esztergomban egy informatikus, aki felprogramozza a magyar nyelvet is a Mi Autónkra
Fotó megosztása:
Követőradaros sebességtartó: a tartott távolság három fokozatban állítható
Fotó megosztása:
A jobb felső gombbal beállíthatjuk, hogy távoli vagy közeli ütközésveszély esetén riasszon a ráfutásgátló automatika
Fotó megosztása:
Nem valami szép, de éles és de könnyen átlátható az érintőképernyőn a menürendszer képe
Fotó megosztása:
A navigációt nem programozhatjuk menet közben, az utas sem - kicsit túl messzire ment a Suzuki a biztonságért
Fotó megosztása:
Klasszikus távol-keleti automata klíma: átlagosan biztos stimmel a hőmérséklet, de ez az átlag folyamatos túlfűtés-túlhűtés váltogatással áll elő
Fotó megosztása:
Magam mögött, térdem előtt még tenyérnyi hely marad hátul
Fotó megosztása:
Kétujjnyi tér marad a 181 centis újságíró feje felett, még ha ez pont nem is látszik a jól sikerült képen
Fotó megosztása:
Keskeny a pad, de a lábtér-fejtér bőséges
Fotó megosztása:
A magasra kihúzható hátsó fejtámlának van értelme, meglepően tágas a fejtér az erősen ejtett tetővonal alatt is
Fotó megosztása:
Alapméretben 375 liter a csomagtér, praktikus oldalsó tárolórekeszekkel, akasztókkal jár kedvünkben
Fotó megosztása:
Az átrakható fenéklappal szeparálhatjuk a kisebb-nagyobb holmikat
Fotó megosztása:
A pinceszinten szépen rendben laknak a mentőeszközök
Fotó megosztása:
A csomagtér támladöntéssel 1120 literesre bővíthető
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Suzuki a 2013-as 200 ezerről 2017-re évi 300 000 darabra szeretné növelni európai eladásait, amiben kulcsfontosságú szerepet szánnak a Vitarának.