A Škoda történetének legvidámabb modellje volt a Felicia Fun, a kilencvenes évek bohókás életmód-pickupja, amely a platóra rányitható plusz üléssorával a mai napig az egyik legmerészebb haszonjármű-származék a világon.
Ennek a jópofa járműnek állít emléket nevében és szellemében a Škoda Funstar, amelyet május derekán, a Wörthi-tavi VW-találkozón mutatnak majd be a rajongóknak.
Az autót ugyanúgy a Škoda tizenéves gyakornokai tervezték, ahogy a márka tavalyi városi kabrióját, a Citijet nevű örömautót.
A Fabia alapú kisteherautó önhordó karosszériájával nem fog hatalmas terheket cipelni, még akkor sem, ha a hátsó üléseket feláldozták a használható méretű plató érdekében. Ez utóbbi oldalfalait megerősítették, a B-oszlopot szélesebbre vették, így optikailag és szerkezetileg egyaránt kedvezőbbek a körülmények.
Visszatért a Škoda pick-up! 1

Visszatért a Škoda pick-up! 11

A motorházfedélen vágott szellőzőnyílások félelmetes teljesítményt sejtetnek, de erről szó sincs: az elsőkerék-hajtású kisteher a márka 122 lóerős, 1,4 literes TSI blokkját kapta, hétfokozatú DSG váltóval társítva. A dögösség látszatát sportosabb hangolású kipufogó és vad fényezés erősíti: a szürke-fehér alaptónust harsány zöld részletek dobják fel.
Szintén zöld a nappali világítás, aminek értelme ugyan nincs, viszont jól néz ki (már ha szeretjük a zombis hangulatot), a fő lámpatestekben elöl és hátul LED-ek világítanak. Az utastérben sportülések és vágott aljú kormány, valamint megnövelt teljesítményű multimédiás rendszer paprikázza a hangulatot.
Bár a Funstar működőképes jármű, a logika sajnos azt diktálja, hogy soha ne kerüljön gyártásba. Félünk, ezzel a gyár vezetősége is egyetért.
Visszatért a Škoda pick-up! 12