Az internetes vásárlásnak mindig az a legfájdalmasabb eleme, hogy hova kérd a kiszállítást. Nap közben nem vagy otthon, a munkahelyen olykor nem szívesen mutogatod a frissen vett szajrét, a szomszéd kíváncsi és enyves kezű…
Persze, mostanában kérhetjük újságárusokhoz, meg direkt erre a célra létesített csomagmegőrzőkbe is a cuccot, de mégis csak az volna a legjobb, ha olyan helyre tudnák letenni, ami biztonságos, csak a tiéd, és nem macerás hozzáférni.
A DHL, az Audi és az Amazon németországi kísérleti projektje pontosan erről szól. Kifejlesztettek egy okostelefonos alkalmazást, amivel a DHL alkalmazott pontosan láthatja, hol parkol a címzett autója, illetve amivel a helyszínre érve ki is nyithatja a csomagtartót. A csomag elhelyezését követően a központi zár automatikusan reteszeli a lecsukott ajtót, teljesítettnek tekintve a kiszállítást: erről a DHL és az ügyfél egyaránt elektronikus üzenetben értesül.
Így lesz az autód a lakcímed 1
Így lesz az autód a lakcímed 7
Nem akarunk vészmadárkodni, de Magyarországon napokon belül feltörnék az alkalmazást, és a feketepiacon árulnák jó pénzért az autótolvajoknak, illetve biztosítási csalók tucatjai jelentkeznének, hogy ők bizony nem kaptak semmit – joggal, hiszen a futár (nem a DHL embere, hanem egy messzi jövőben dolgozó, névtelen cég névtelen alkalmazottja) megpróbálná kicselezni a rendszert és megtartani magának a tanú nélkül átadott (vagy át nem adott) csomagot.
Ettől eltekintve egy kultúrtársadalomban kiválóan működhet a dolog; a fejlesztés járulékos előnye, hogy végre megtanulnánk rendet tartani abban a fránya csomagtérben.