Új fejlesztésű, hatfokozatú automata sebességváltót tervezett 1,2 literes, háromhengeres motorjához a Citroën. A friss hajtásláncot először a tavaly ilyenkor megújult DS3-ba építik be, amely eddig az 1,6 literes, 120 lóerős VTi blokkot kínálta automata váltós, benzines alternatívaként. Ennek átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,9 liter volt 100 kilométeren, 153 g/km CO2-kibocsátással.
Az újonc ennél 28 százalékkal jobbat nyom, 4,7 l/100km, illetve 108 g/km átlaggal, miközben menetteljesítményei várhatóan alig maradnak el az eddigitől: az automatával társított négyhengeres 190 km/óra végsebességre volt képes, 10,9 mp-es gyorsulás mellett, míg a kisebb, háromhengeres turbómotor kéziváltóval 190-et és 10,6-ot produkált.
Ha nem is volna ugyanolyan gyors, az új automata váltó mindenképpen jobb paraméterekkel rendelkezik elődjénél: új vezérlésének köszönhetően 40 százalékkal gyorsabban kapcsol, alacsony fordulatról fürgébben veszi a gázt, ráadásul eleve takarékosabb. Az optimalizált tengelykapcsolóval és a terhelésfüggően szállító, kisebb méretű olajpumpával így maga a váltó is hozzájárul a modell elismerésre méltó fogyasztáscsökkenéséhez.