A Wörthi-tavi GTI-találkozón a legdurvább Volkswagen-bázisú tuningmunkákkal találkozhat az ember. Ezek közül is kiemelkedik azonban az Oettinger projektje: a cég lenyűgöző szörnyet épített az eredetileg 300 lóerős Golf R-ből.

Az autó teljes körű optikai tuningot kapott, masszív kerékív-szélesítésekkel, mélyre nyúló első köténnyel, hátsó diffúzorral. A 20 colos, kovácsolt kerekek, a középre rendezett, dupla trapéz kipufogó és a sötétszürke-narancs színkombináció kellőképpen vad megjelenést kölcsönöznek az autónak.

500 lóerős Golf 45 millióért?! 1
500 lóerős Golf 45 millióért?! 33 Az utastérben még extrémebb a helyzet, Alcantarával borított felületek, meghatározhatatlan mintázatú műszerfalbetétek, robusztus sportülések teszik izgalmassá a környezetet.

A lényeg persze a 2,5 literes, öthengeres motor, amelyet új turbóval szereltek fel, dugattyúit kovácsolt darabokra cserélték, vezérlését újraprogramozták. Új a szívórendszer, tökéletesítették a hűtést, sportkipufogót építettek be. Mindez 518 lóerős csúcsteljesítményt és 680 Nm nyomatékot eredményezett.

500 lóerős Golf 45 millióért?! 34 Az Oettinger szuper-Golfja 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 300 km/órát. Ezzel azonban még nincs vége: a műhely már dolgozik a 600, 650 és 750 lóerős kiteken is.

Az R500 kit egyelőre még nem kapható, de hamarosan forgalomba kerül; a kész szuper-Golf várhatóan 150 000 euró, azaz 46 millió forint körüli áron lesz megvásárolható.

500 lóerős Golf 45 millióért?! 35