Az alumínium-acél vázszerkezetű 911 GT3 RS sorozatgyártású modell adja az alapját annak a versenyautónak, amelynek legújabb szériáját ma, a Nürburgringen mutatta be a Porsche .

Az újdonság külsőre jól megkülönböztethető  közúti fivérétől: elárulja dupla buborék teteje, no meg az aerodinamikai elemek sokasága. Az autó tengelytávja 83 mm-rel nőtt a közvetlen elődhöz képest, ami az optimalizált tömegközépponttal együtt gyors kanyarokban kiszámíthatóbbá teszi.

Itt a Porsche új nagyágyúja 1
Itt a Porsche új nagyágyúja 19 A karosszéria borítóelemei, valamint az ajtók és fedelek szinte kivétel nélkül szénszálas kompozit anyagból készültek, összhangban azzal a törekvéssel, hogy az az autó könnyebb, takarékosabb, jobban vezethető és biztonságosabb legyen.A 200 x 40 centis hátsó szárny, valamint az első kerékívbe vágott, jellegzetes légterelő rések masszív leszorítóerőt biztosítanak, amire szükség is van, ha nekidurálja magát a 911 GT3 RS motorjával javarészt azonos felépítésű versenyblokk.

A közvetlen befecskendezéses szívómotor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, ereje hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre. A hátsó, oldalsó hűtőket leszerelték, így egyetlen, központi hűtő temperálja a blokkot; ez aerodinamikai szempontból is kedvezőbb, no meg kevésbé sérülékeny a rendszer.

Itt a Porsche új nagyágyúja 20 A fékeket kifejezetten hosszú távú versenyzéshez fejlesztették; elöl hatdugattyús alumínium nyergek és 380 mm-es acél tárcsák dolgoznak, hátul négydugattyús nyergeket és 372 mm-es tárcsákat találunk.Az üzemanyagtartály az eddig 108 helyett 120 literes, automata biztonsági elzárószeleppel szerelték fel. Az oldalajtók és az ablakok leszerelhetők, ami a biztonságos mentést segíti, a tetőn kialakított menekülő nyílás méretét is megnövelték, míg a kagylóülés ütközés esetén nyújt jobb ütésvédelmet.

A 911 GT3 R már megrendelhető, nettó ára 429 ezer euró, azaz 131 millió Ft. A kiszállítás decemberben veszi kezdetét.

Itt a Porsche új nagyágyúja 21