Márciusban a Genfi Autószalonon leplezte le a Suzuki iK-2 tanulmányautóját, amely egy kompakt modell hírnöke.
A Swift-nél 20 centivel hosszabb (402 cm) modell 2016 elején jelenik meg a piacon. Egy hazai dizájner, X-Tomi megrajzolta milyen lehet, ha készül belőle Sport kivitel. A nagyjából 150 lóerősre becsült modell egyedi lökhárítókat, hűtőmaszkot, méretes kerekeket kapott, de a látvány részei a vörös féknyergek is. Természetesen feszes hangolású, ültetett futómű és direktebb kormányázás is járna a kocsihoz, amelyben sportülések fogadják az elől ülőket.
Az iK-2-ről már tudjuk, hogy több újdonságot is prezentál benne a Suzuki, így a turbófeltöltést és közvetlen üzemanyag-befecskendezést is. Az 1,0 literes Boosterjet fantázianevű benzines takarékosságát félhibrid hajtáslánc növeli, stop-start rendszerrel.
Bár az iK-2-t kompakt modellnek mondja a Suzuki, az éppenséggel lehet a Swift utódja is, hiszen annak korábbi konkurensei, Ford Fiesta, VW Polo mind négyméteresre híztak időközben. Az említett 150 lóerő elmarad a kisautókban napjainkban kínál 170-180 lóerőtől, de a mindössze 136 lóerős Swift Sport vezetése sem teljesítménye miatt élményszerű.