A ZHP egy nagyteljesítményű felszereltségi csomag kódja, amelyet a BMW Individual állított össze még 2003-ban, a 330i modellhez. Az USA piacán elérhető pakk a gyártó szerint alapvetően módosította az autó vezethetőségét, a pályaversenyzés izgalmaival fűszerezve meg a mindennapi autózás rutinját.

Ezt a helyi legendát hozza vissza most a BMW 435i ZHP, amely nem a legerősebb, nem is a leggyorsabb, de a belepakolt sportos komponensekkel koherens vezetési élményt ígér.

Utcai versenyautó-féleség a BMW-től 1
Utcai versenyautó-féleség a BMW-től 15 Kívülről nem lesz nehéz felismerni a modellváltozatot: teljes körű M Performance aerodinamikai csomagot kap, szénszálas első és hátsó légterelőkkel, diffúzorral. A hűtőrácsról eltávolítottak minden krómot, a fekete rostély szépen rímel a festetlen áramvonalidomokra, bár ez csak akkor látszik, ha fehérben rendelik meg a kocsit – a másik választható szín a fekete, és ennyi.

A lényeg csak ezután jön: rozsdamentes kipufogórendszer, adaptív M felfüggesztés, változó áttételű sportkormánymű, M Sport fékek és 18 colos felnik kerültek az autó alá.

Utcai versenyautó-féleség a BMW-től 16 A motor teljesítményét új szívórendszerrel és átprogramozott vezérléssel 303-ról 339 lóerőre növelték, a nyomaték 406 helyett 449 Nm. Ezzel, no meg a beépített, részlegesen önzáró differenciálművel durván két tizedet javul a modell százas gyorsulása, bár pontos adat nem áll rendelkezésre, hiszen Észak-Amerikában nem 100 km/óráig, hanem 60 mérföld/óráig (96 km/óra) mér a szabvány.

Az autóból mindössze száz darab készül, és hivatalosan egy sem jön Európába.