Nomen est omen: ha egy céget Profi Tuningnak hívnak, kutya kötelességük olyasvalamit letenni az asztalra, amitől leesik az ember álla. Mint most.
Egyetlen bővített mondatra elegendő csupán az az adatmennyiség, amelyet a Profi Tuning által átépített BMW 335 xDrive-ról tudni lehet. A tripla turbós szörnyeteg a gyári állapotában 313 lóerős, maximális forgatónyomatéka 630 Nm, ami 4,8 másodperc alatt repíti százra az 1,7 tonnás gépkocsit.
Ez a menetdinamika önmagában is tiszteletre méltó volna, a szlovákiai Profi Tuning szerint azonban nem dízel az, ami nem alázza porrá a prémium autóipar legikonikusabb teremtményeit. Ezért átprogramozták a motorvezérlést, nagyteljesítményű köztes töltőlevegő-hűtőt építettek be, és új kipufogót akasztottak az egészre. Munkájuk nyomán az összkerékhajtású szedán teljesítménye 440 lóerőre nőtt, maximális forgatónyomatéka 800 Nm.
Ezzel a százas sprint ideje 4,0 másodpercre csökken, ami azt jelenti, hogy a visszafogott megjelenésű, négyajtós dízel fürgébb, mint a BMW M3 (4,3 mp) vagy az Audi RS4 (4,7 mp), és lépést tart az 510 lóerős Mercedes C63 AMG S-sel (4,0 mp). Persze pont ez az utólagos motortuning lényege, ezért nagyon nem lepődtünk meg az eredményen, mégis: az alábbi videót elnézve nehéz elhinni, hogy dízelről van szó.