A jelenlegi, kultikus Defendert hosszú évek óta a nagy-britanniai Solihull városában építik, a jelentés azonban úgy tudja, az új modell gyártóüzemét külföldön hozná létre a Land Rover. Hazánk mellett Lengyelországot is említi az újságcikk; Magyarországon Győr környékét nevezik meg lehetséges helyszínként.
Hónapokkal korábban az a hír terjedt a magyar sajtóban, hogy az anyacég Tata nem Land Rovert, hanem Jaguart gyártana a térségben, egy vadonatúj gyárban. Később olyan hírek terjedtek, hogy Magyarország kiesett a versenyből – erre jött most a FT híre. Az Indexnek a gazdasági minisztérium megerősített valamiféle tárgyalásokat, de semmi érdemit nem mondtak.
Korábban felmerült, hogy a kiöregedett, ám így is jelentős rajongói bázissal rendelkező, jelenlegi Defender (amelynek gyártását idén decemberben befejezik) a harmadik világban folytatná aktív pályafutását. A gyártósoroknak India adhatna otthont, ami egyrészt a felvevőpiac, másrészt a gyár tulajdonosi szerkezete miatt is logikus döntés: a Land Rover (a Jaguar márkával együtt) az indiai Tata Motors tulajdonában áll.
Képünkön a 2011-es Land Rover DC100 tanulmány látható. Sokáig azt feltételeztük, ez a következő Defender előfutára; mára ezt cáfolta a gyár, ám semmi fogódzót nem adtak azzal kapcsolatban, hogy milyen lesz, hogy néz majd ki az új generációs modell. Annyit lehet sejteni, hogy a 2018-ban színre lépő modell alapvetően egyszerű és spártai szerkezetű lesz, mint elődje, ám készül belőle sportos, illetve luxusverzió is.