A német autóklub, az ADAC régóta vizsgálja a piacon újonnan megjelent gyermekülések teljesítményét, ám a károsanyag-tartalmat csak 2011 óta, ezért a korábbi eredmények nem összehasonlíthatók az elmúlt évben elért pontszámokkal. Négy fő szempontot elemeznek: figyelembe veszik a biztonságot, az ergonómiát és kezelhetőséget, az említett, károsanyagokra vonatkozó tanúsítványt, valamint a tisztíthatóságot és összeszerelési minőséget.

Ezeket egy ötös skálán értékelik, majd súlyozva átlagolják a kapott eredményt. A pontszámok a német iskolarendszert tükrözi: az egyes a legjobb, az ötös a bukás.

Ennek fényében érdemes az alábbi táblázatokat áttekinteni.

Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten 1
Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten 11 Ebben a 0-13 kilogrammosoknak szánt kategóriában két termék is megbukott. A Casualplay Sono Fix  és a Simple Parenting Doona (Isofix aljzattal vagy anélkül) egyaránt a nem egészséges anyagösszetételnek köszönhette az elégtelen minősítést; egyébként erős átlagos teljesítményre voltak képesek.

Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten 12 A legfeljebb négyéveseknek szánt, 0-18 kilogrammos méretosztályban is volt egy bukás: a Hauck Varioguard károsanyag-tartalma sem volt az igazi, de a fő baj a biztonsággal volt: frontális ütközésnél leválhat az alapjáról az ülés, a csecsemőket pedig egyszerűen nem lehet rendesen bekötni.

Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten 13 Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten 14 A nagyobbaknak (9-36, illetve 15-36 kg) szánt ülésekkel nincs különösebb gond, ugyanakkor az idén piacra dobott újdonságok egyike sem kapott kiváló minősítést.
 
Érdekes megfigyelés, hogy miközben az Isofix elvileg nemzetközi szabvány, a kivitelezésben annyi eltérés lehetséges, hogy akadnak olyan autó/gyerekülés párosítások, amelynél egyszerűen nem passzoltak össze a szerelvények.