A BMW szabadidőjármű-családjának legkisebb tagja, az X1 első kiadása valahogy csáléra sikerült: sem BMW-nek, sem SUV-nak nem volt az igazi, sokkal inkább tűnt amolyan bátortalan, szögletes, emelt hasú kombinak.
Ez most megváltozott: a ma hajnalban bemutatott, második generációs BMW X1 arányaiban közelebb áll az X3-hoz, mint egy cipős dobozhoz, orrkialakítása pedig teljes egészében az 1-es BMW-t imitálja. Hogy ez jó vagy rossz, ízlés kérdése, a márkaazonosság mindenesetre immár egyértelmű. Ez már csak azért is érdekes, mert az arányok és a koncepció is megváltozott: az autó magasabb és szélesebb, ugyanakkor rövidebb elődjénél, a padlólemez pedig megegyezik az elsőkerék-hajtású 2-es Active Tourerével.A teljes magassággal együtt az ülésmagasság is nőtt (elöl +36, hátul +64 mm), de ami fontosabb, a lábtér is tágasabb mindkét üléssoron, a csomagtartó a korábbi 430 helyett 505 literes. A hátsó ülés alapkivitelben 4:2:4 arányban osztható, opcióként hosszirányban eltolható, dőlésszöge állítható; sőt, felárért az első utasülés is elfektethető, amivel még tovább bővíthető a szabványos 1550 literes maximális szállítási kapacitás.
Ha már a csomagszállításnál járunk: felárért nem csak motorosan mozgatható, de automatikusan nyitható-zárható a hátfal, illetve gyári (nem kereskedői) beépítésű, leszerelhető vonóhorog is létezik hozzá. Az apróbb kacatokat a BMW-kben megszokott helyeken: az ajtózsebekben, a fedeles dupla pohártartóban, illetve az első könyöklő alatt helyezhetjük el, de létezik külön tárolási csomag is, térképzsebekkel, hátsó könyöklővel, csomagrögzítő hálóval.
Piaci bevezetéskor hatféle hajtáslánc áll rendelkezésre a BMW X1-hez, köztük kettő elsőkerék-hajtású konfigurációban. Ezek egyike az sDrive18d, amely egyben az egyetlen lehetőség, ha a nyolcfokozatú automata helyett hatos kézi váltóval szeretnénk megrendelni az autót. A kétliteres dízelmotor teljesítménye 150 LE, legnagyobb nyomatéka 330 Nm; a gyorsulás 9,2 mp, a végsebesség 205 km/óra. A másik elsőkerekes modell – mellesleg mindkettő saját tömege másfél tonna alatt marad, ha a vezetőt nem számítjuk – az sDrive20i: ennek 192 lóerős, 280 Nm-es kétliterese 7,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebesség 225 km/óra.
Ugyanez a motor összkerékhajtással még jobban gyorsul (7,4 mp), viszont valamivel lassabb (223 km/óra), fogyasztása átlagosan fél literrel nő meg. A legnagyobb benzines modell az xDrive25i: 231 LE, 350 Nm, 6,5 másodperc, 235 km/óra. Összkerekes dízelből is kettő van: az xDrive20d (190 LE, 400 Nm, 7,6 mp, 219 km/óra) és az xDrive25d (231 LE, 450 Nm, 6,6 mp, 235 km/óra).
A BMW X1 felszereltségében olyan új technológiák jelentek meg a szériában, mint a head-up kijelző, a LED-es fényszóró, a teljes körű vezetőtámogató szolgáltatást (araszoló funkciójú adaptív tempomat, automatikus vészfék, gyalogosérzékelés, sávelhagyás-figyelmeztetés) kínáló biztonsági csomag, vagy a parkoló automata, amely merőlegesen és párhuzamosan is képes beállni. Alapfelszerelés az iDrive központi vezérlő.
Az új generációs BMW X1 európai forgalmazása októberben veszi kezdetét.