Tizenegy perc: ezzel a köridővel nem szokás büszkélkedni a Nordschleifén – összehasonlításként egy szériaállapotú, 20 lóerős Trabant P50-es 1960-ban 16 perc alatt ment körbe, de például a 125 lóerős VW Lupo GTI-nek 2002-ben már 9 perc is elég volt.
Mégis, létezik olyan kategória, ahol ezzel a tizenegy perccel rekordot dönthet az ember: pontosan erre vállalkozott egy csapat holland egyetemista, amikor három év fejlesztés után négy kerékre állították a Forza VI nevű, hidrogén-üzemanyagcellás versenyautójukat.
A Lotus 7 vázára épülő együléses összesen három kilogrammnyi hidrogént cipel magával; a 350 bar nyomáson tárolt töltet padlógázon 30 percre elegendő, az utántöltés mindössze 3 percig tart. Az autó teljesítménye 258 lóerő, álló helyzetből 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 210 km/óra.
A Delfti Egyetem hallgatói benzines autók egyenértékű ellenfelének szánják autójukat. A Forza VI teljesítményét – és a háttérben elsuhanó kocsikat – elnézve ez még messze van, az viszont ígéretes, hogy a csapat több mint egy percet vert rá a előző H2-rekordra.
A kocsit egyébként Jan Lammers holland autóversenyző kommandírozta a rekorddöntés során; az 59 éves pilóta 1979 és 1982 között (majd két verseny erejére 1992-ben is) a Forma-1-ben is versenyzett, 1988-ban pedig megnyerte a Le Mans-i 24 órás futamot.