Durván negyedmillió fontot (107 millió Ft), azaz a Wraith kupénál tíz százalékkal többet kell majd fizetni a Rolls-Royce Dawn kabrióért, amikor 2016 elején piacra kerül. Megjelenésében semmi formabontóra nem számítunk: a dizájn szinte teljes egészében a fémtetős variáns formavilágát követi, megmarad a hátrafelé nyíló ajtó, a magasan futó övvonal és a robusztus orr. Egyedül a kupé hosszan hátrafutó C-oszlopa esik kényszerű áldozatául a kabriósításnak.

A kémfotókon további részletek nem láthatók, és mivel az elegáns vonalú vászontetőt zárva tartották, arra az égető kérdésre sem kaptunk választ, hogy a Phantom Dropheadhez hasonlóan a Dawn is teakfa borítással fedi-e el a lenyitott tetőszerkezetet, vagy valami modernebb, kevésbé klasszikus megoldáshoz folyamodik.

Már az utcán gurul a Rolls-Royce kis kabriója 1
Már az utcán gurul a Rolls-Royce kis kabriója 15 Apropó, Drophead: nem véletlenül tért el a névadási hagyománytól a Wraith-alapú kabrió. Az 1949-es Dawn volt az első olyan Rolls-Royce, amelyhez nemcsak független karosszériaépítő mesterektől, hanem magától a gyártól is rendelhetett karosszériát a tisztelt vevő.

A Dawn a Wraith 6,6 literes, ikerturbós V12-es motorját kapja meg. A 632 lóerős motor 1500/perc fordulatszámon 800 Nm nyomatékot mozgósít, ami a nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül 4,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a 2,4 tonnás kupét. A kabrió várhatóan valamivel nehezebb és lassabb lesz, és fogyasztása is meghaladja a fémtetős modell 14 literes átlagát.

Már az utcán gurul a Rolls-Royce kis kabriója 16