A fotókon soha nem mutatott autót nem a Baidu, hanem a vállalat tervei alapján kínai autógyártók szerelik össze, a „kínai Google”-ként is emlegetett internetes keresőóriás a járművet vezérlő technológiáért felel – fogalmazott Vang Csin vezérigazgató-helyettes. Vang Robin Li vezérigazgató szavait erősítette meg, aki hivatalosan nem jelentette be az időpontot, korábban csupán utalt a 2015-ös lehetőségre.

A vezető nélküli autót a legújabb technológiákkal szerelték fel, így az statisztikaelemzésre, hely- és iránymeghatározásra, sőt a Baidu Brain nevű, húszmilliárd paraméter tárolására alkalmas fedélzeti komputere révén bizonyos fokú „gondolkodásra” is képes lesz.

A mesterséges intelligenciának és fejlett érzékelőrendszerének köszönhetően a Baidu autója képes lesz közlekedési jelzések értelmezésére, hangalapú utasítások követésére, és az utak állapotának felmérésére is. Az adatok kielemzése után az autó maga dönt az optimális útvonalról és határozza meg a megfelelő sebességet. A legmagasabb fokú biztonság garantálására a jármű radart, lézert, kamerát és a Baidu térképes navigációs rendszerét, a Baidu Mapet is használja majd.

A cég – saját állítása szerint – teljes mértékben felkészült a jármű piaci debütálására, az a szükséges próbateszteken is túl van, és az utakon is bizonyított már. A Baidu a fejlesztésre egymilliárd jüant, vagyis 46 milliárd forintot fordított, s vezető nélküli autók mellett ugyanilyen biciklik kifejlesztésén is dolgozik, amelyek szintén idén, év vége felé várhatók.

A Baidu nem az egyetlen kínai cég, amely az úttörő járművek fejlesztésében lát piaci lehetőséget: az e-kereskedelmi óriás, az Alibaba a sanghaji SAIC autóiban kísérletezik saját technológiáinak emberi beavatkozást nem igénylő hasznosításával.