Korábban már a vezess.hu is beszámolt arról a fejlesztésről, amely Európa határain túl vitte a Renaultsport technológiáit: a Sandero RS-t Dél-Amerikában, helyi mérnökök fejlesztették. A nálunk Dacia Sanderóként forgalmazott kisautó orrába egy kétliteres, 145 lóerős szívómotort építettek be – ugyanez a blokk hajtja egyébként a helyi specifikációjú Duster modellt.

A Sandero RS látványos karosszériakiegészítőkkel, fekete hátterű lámpatestekkel, négy tárcsafékkel, módosított kipufogóval, ültetett futóművel és fekete alufelnikkel készült fel a nagy bevetésre; az utastérben fehér műszerlapok, kagylóülések és egyedi kijelző különbözteti meg az alapverziótól.

Az autót hivatalosan nem mutatták még be; az alábbi videó viszont látványosan demonstrálja menetképességeit: a hátsó üléseitől megszabadított prototípus 194 km/óra sebességgel száguldott zárt pályán.

A rossz hír, hogy várhatóan az Oroch pickuphoz hasonlóan a Sandero RS is megmarad a dél-amerikai vásárlók játékszerének.