Miután néhány évnyi, jobbára sikertelen próbálkozást követően kivonult Európából, a Cadillac újrarendezte sorait, átdolgozta stratégiáját, és idén ősszel két vérbeli sportmodellel tér vissza a kontinensre, hogy ott üsse meg a német presztízsmodelleket, ahol a legjobban fáj nekik.
A CTS a márka felső kategóriás modellje; 496 centi hosszú, tengelytávja 291 centi, egy kategóriában versenyez tehát az Audi A6-ossal, BMW 5-össel, Mercedes E-osztállyal. A CTS-V azonban nem hétköznapi modellvariáns: orrában egy vadonatúj, 6,2 literes nyolchengeres, kompresszoros blokk fújtat, teljesítménye 649 lóerő, forgatónyomatéka 854 Nm. Az auó 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra – bizony, az amerikai gyártók lelkiismeretét nem köti az egyezményes 250 km/órás korlátozás.
Az autó adaptív lengéscsillapítással, szénszálas motorházfedéllel, Brembo fékekkel, verseny üzemmóddal, és egy sor egyéb finomsággal érkezik, valamikor majd ősszel.
Addig azonban a gyár ígérete szerint bevezetik kistestvérét, az ATS-V modellt (fent) is: ennek egy 470 lóerős, V6-os turbómotor is elég ahhoz, hogy 3,9 másodperc alatt százra ugorjon; végsebessége hajszállal marad el a 300-as álomhatártól.