1947-ben kezdték gyártani azt a szimplán Series I névre hallgató terepjárót, amelyből a mai Defender kifejlődött. A hivatalosan 1948-tól létező modellszéria idén, 67 éves korára érte el a kétmilliós darabszámot.

Az ünnepi példány egyedi kivitelt kapott, mégpedig a gyűjtők és rajongók aktív bevonásával. Az alumínium doblemezbe belegravírozták annak a Red Wharf-öbölnek a térképét, ahol a Series I körvonalait először rajzolták bele a homokba a későbbi alkotók. Hátul és a műszerfalon plakett hirdeti a modell különleges státuszát; az ezüst fényezést fekete keréktárcsák és kerékívek, tetőlemez, ajtózsanérok, hűtőmaszk és tükörházak, ellenpontozzák.

Elkészült a kétmilliomodik Defender 1
Elkészült a kétmilliomodik Defender 27 Az utastérben az említett plaketten kívül azzal a bizonyos térképpel díszített bőr üléskárpit és egyedi logóval varrott fejtámaszok emlékeztetnek a hőskorra. A vezetőülés konzolján elhelyezett táblácskát mindenki aláírta, aki részt vett a modell építésében.

A csomagnak része az egyedi rendszámtábla is: a Series I legelső példányának emlékezetes HUE 166 rendszámára rímel a modern 590 HUE regisztráció.

Az autó sorsa egyébként nem kérdéses: a Land Rover decemberben elárverezteti, a bevételekből a Land Rover történetét aktívan formáló humanitárius és természetvédő szervezeteket támogatnak.

Elkészült a kétmilliomodik Defender 28

További képek a !