Kompozit anyagokból készülő, könnyű vázszerkezet, minimalista utastér, bődületes motor és finom futómű: a Lotus az ősi receptet követve építette meg új modelljét.
Az autó elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést kapott, Eibach rugókkal, állítható kanyarstabilizátorokkal és lengéscsillapítókkal (Öhlins). A fékeket az AP Racing adja, a versenymodell módosított összetételű fékbetéteket alkalmaz.
A motor az Evora 400-ban bemutatkozott 3,5 literes, kompresszoros, töltőlevegő-hűtős V6-os, ám teljesítményét 400-ról 456 LE-re emelték, a nyomaték 410 helyett 450 Nm. A versenyautó tömege a 900 kilót sem éri el, így nem csoda, hogy 3,0 másodpercnél rövidebb idő alatt éri el a 96 km/órát, végsebessége 280 km/óra (az utcai modellé 290 km/óra).
Mindkét változat Torsen részlegesen önzáró differenciálművet kapott, az utcaiban kézi, a pályaversenyautóban szekvenciális a váltó.
A 3-Eleven Nem csak a leggyorsabb, de a legdrágább autó is, amit a Lotus valaha utcára épített. A rendszámos autó bruttó vételára 82 ezer angol font, azaz nagyjából 36 millió forint, a versenyautó majdnem másfélszer ennyibe kerül. Mindössze 311 példány készül belőle (a név alapján ez adta magát), a gyártás jövő februárban indul.