A 2011-es tanulmány nyomán módosított hűtőráccsal, átrajzolt hátsó lámpatestekkel és a lökhárítóba integrált kipufogóval lépett színre a Mercedes A-osztály ráncfelvarrott kiadása.

A 2011-es tanulmány nyomán módosított hűtőráccsal, átrajzolt hátsó lámpatestekkel és a lökhárítóba integrált kipufogóval lépett színre a Mercedes A-osztály ráncfelvarrott kiadása.

A 2011-es tanulmány nyomán módosított hűtőráccsal, átrajzolt hátsó lámpatestekkel és a lökhárítóba integrált kipufogóval lépett színre a Mercedes A-osztály ráncfelvarrott kiadása.


Az utastérben az első ülések 6 centiméterrel hosszabb ülőlapja javítja az utazási komfortot, az új színekben és kivitelben kínált enteriőr dísze az akár 20 centis képátlójú, központi monitor.

Az utastérben az első ülések 6 centiméterrel hosszabb ülőlapja javítja az utazási komfortot, az új színekben és kivitelben kínált enteriőr dísze az akár 20 centis képátlójú, központi monitor.


A motorkínálat mindkét irányban gyarapodott. Az új belépőmodell mostantól a 102 lóerős A160, míg a legtakarékosabb verzió a 109 lovas A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, amely papíron beéri 3,5 liter gázolajjal 100 kilométerenként.

A motorkínálat mindkét irányban gyarapodott. Az új belépőmodell mostantól a 102 lóerős A160, míg a legtakarékosabb verzió a 109 lovas A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, amely papíron beéri 3,5 liter gázolajjal 100 kilométerenként.


Az A 220 az eddigi 170 helyett 177 lóerős; szintén 7 lóerővel izmosabbak a korábban 211 lovas A 250 és A 250 Sport modellek, amelyek másik újdonsága a kéziváltó.

Az A 220 az eddigi 170 helyett 177 lóerős; szintén 7 lóerővel izmosabbak a korábban 211 lovas A 250 és A 250 Sport modellek, amelyek másik újdonsága a kéziváltó.


A hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos sebességváltót rajtautomatikával szerelték fel.

A hétfokozatú 7G-DCT duplakuplungos sebességváltót rajtautomatikával szerelték fel.


Korábban már pedzegettük, hogy megnő az A 45 AMG modell teljesítménye. Akkor 400 lóerősre saccoltuk a kétliteres motort, mostanra kiderült, hogy "csupán" 381 lovas, ám ez is elég ahhoz, hogy visszavegye az Audi RS3-tól a kategória legerősebbjének járó plecsnit.

Korábban már pedzegettük, hogy megnő az A 45 AMG modell teljesítménye. Akkor 400 lóerősre saccoltuk a kétliteres motort, mostanra kiderült, hogy „csupán” 381 lovas, ám ez is elég ahhoz, hogy visszavegye az Audi RS3-tól a kategória legerősebbjének járó plecsnit.


A 21 lóerős plusz, pontosabban az azt kísérő nyomaték-növekedés (450 helyett 475 Nm) az áthangolt váltóval együtt 0,4 másodpercet faragott le a 100-as gyorsulás idejéből, az új, 4,2 másodperces szintidő ijesztően komoly.

A 21 lóerős plusz, pontosabban az azt kísérő nyomaték-növekedés (450 helyett 475 Nm) az áthangolt váltóval együtt 0,4 másodpercet faragott le a 100-as gyorsulás idejéből, az új, 4,2 másodperces szintidő ijesztően komoly.


Fontos újdonság a Dynamic Select rendszer megjelenése; az erősebb motorokhoz, a DCT váltóhoz és a sportfutóműhöz alapáron kínált üzemmód-kapcsoló három fix (sport, öko, komfort) és egy programozható konfigurációt kínál.

Fontos újdonság a Dynamic Select rendszer megjelenése; az erősebb motorokhoz, a DCT váltóhoz és a sportfutóműhöz alapáron kínált üzemmód-kapcsoló három fix (sport, öko, komfort) és egy programozható konfigurációt kínál.


Az AMG modellhez az öko állás helyett sport+ funkció jár, amit az extra AMG csomag (zárható differenciálmű, adaptív sportfutómű) megvásárlása esetén egy ötödik: a verseny-üzemmód egészít ki.

Az AMG modellhez az öko állás helyett sport+ funkció jár, amit az extra AMG csomag (zárható differenciálmű, adaptív sportfutómű) megvásárlása esetén egy ötödik: a verseny-üzemmód egészít ki.


A multimédiás szolgáltatások okostelefonos integrációval bővültek; a központi kijelző a korábbi 7 helyett 8 colos átmérőjű.

A multimédiás szolgáltatások okostelefonos integrációval bővültek; a központi kijelző a korábbi 7 helyett 8 colos átmérőjű.


A vezetőtámogató rendszerek is tovább fejlődtek, a figyelem-felügyeleti rendszer mostantól 60-200 km/óra tartományban riaszt a bóbiskolásra, a ráfutásra figyelmeztető rendszert pedig automatikus fékezéssel egészítették ki.

A vezetőtámogató rendszerek is tovább fejlődtek, a figyelem-felügyeleti rendszer mostantól 60-200 km/óra tartományban riaszt a bóbiskolásra, a ráfutásra figyelmeztető rendszert pedig automatikus fékezéssel egészítették ki.


Értékes újdonság a LED-es fényszóró, amelyet az AMG modell kivételével extraként kell megrendelni.

Értékes újdonság a LED-es fényszóró, amelyet az AMG modell kivételével extraként kell megrendelni.