George Catalano 2012 júniusában vidáman autókázott 2007-es gyártású BMW 530xi kombijával, amikor minden előjel nélkül megállt a motor. Mivel mindez egy négysávos autópályán történt, hajszállal tudta csak elkerülni a tragédiát, amikor pedig szerelőhöz vontatta autóját, újabb sokkot kapott: a pótkerék üregében csaknem öt centiméternyi vizet találtak.
Ez önmagában is idegesítő volna, csakhogy az ideális tömegelosztásra törekvő BMW előszeretettel helyez el funkcionális – más gyártóknál a motortérben található – alkatrészeket a csomagtartóban. Jelen esetben a műholdas digitális rádióadás vevőmodulja (SDARS), az abroncsnyomás érzékelő központi agya (RDC) és a parkolóradar vezérlő egysége (PDC) helyezkedett el a pótkerék üregében; az interneten ezekre rákeresve tucatjával találkozhatunk olyan fórumbejegyzésekkel, amelyekben BMW-tulajdonosok beázásra panaszkodnak.
Catalano úr is utána járt a dolognak, és úgy találta, a gondok egészen 2004-ig vezethetők vissza, és erről állítása szerint a BMW is tudott, mégsem tettek semmit . A helyzetet súlyosbítja, hogy a napfénytető vízelvezető csatornája pont az elektronikus komponensek mellett viszi el a vizet, ráadásul az érintett alkatrészek nem kaptak megfelelő beázásvédelmet.
Egyelőre nem tudni, a BMW hogyan reagál a támadásra; a kereset szerint autók milliót érintheti a probléma. A Takata-légzsákok ügyében is érintett BMW-nek alighanem annyira hiányzik most egy visszahívási botrány, mint púp a hátára.
Forrás: New York Daily
A nyitóképünkön látható 530xi Touring nem azonos a cikkben szereplő autóval.