Minden egyes nap. Bő 20 milliárd forint bírságot szedtek be tavaly. Természetesen a gyorshajtás a fő forrás.
Minden egyes nap. Bő 20 milliárd forint bírságot szedtek be tavaly. Természetesen a gyorshajtás a fő forrás.
Fotó megosztása:
Ez már az új gép. Vajon mennyivel több bírságot oszt ki, mint az egydimenziós régiek?
Ez már az új gép. Vajon mennyivel több bírságot oszt ki, mint az egydimenziós régiek?
Fotó megosztása:
Ez már az új gép. Vajon mennyivel több bírságot oszt ki, mint az egydimenziós régiek?
A változás szerint a magyar gépjárművel külföldön elkövetett szabálysértés esetén – az ottani hatóság megkeresésére – meg kell adni a magyar üzembentartó adatait. A külföldi szabálysértési hatóság – a gépjármű rendszámának és gyártmányának megküldésével – annak a személynek a járműnyilvántartásban rögzített adatait kérheti, aki a cselekmény elkövetésekor a gépjármű üzembentartója volt. A kérelmet a magyar legfőbb ügyésznek kell küldeni, aki továbbítja azt a központi közúti közlekedési nyilvántartó szervnek.
Ez utóbbi 15 napon belül megküldi a kért adatokat a legfőbb ügyésznek, aki azt a megkereső külföldi hatóságnak továbbítja.
A közúti nyilvántartási törvény is módosul július elsején. Akkortól új szervezetek is automatikusan kereshetnek a nyilvántartásban. A jogszabály úgy fogalmaz, hogy a közúti közlekedés szabályainak megsértésével összefüggő közigazgatási bírságolási eljárás során – a rendőrség és a katasztrófavédelmi hatóság mellett – mások is jogosultak a nyilvántartásban való automatikus keresésre.
Az új két jogosult az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díj ellenőrzésre feljogosított szervezet, valamint az úthasználati díj ellenőrzésére kijelölt szervezet.