Jelen pillanatban nulla az érdeklődés az elektromos autók iránt, azonban ez csak idő kérdése – mondta Jürgen Stackmann, a SEAT elnöke.

Egyelőre tehát nem ezekre a technológiákra koncentrál a gyár, hanem az egyliteres, benzines turbómotorra, vagy a TGI gázüzemű erőforrásra, legkésőbb 2020-ra azonban elfogy a piac (és az uniós emissziós szabályozók) türelme, és kénytelenek lesznek beadni a derekukat.

Addigra egyébként jóval olcsóbbak lesznek azok a technológiák, amelyek jelenleg a VW Golf GTE konnektoros hibrid (lent), illetve az e-Golf elektromos modellben teljesítenek szolgálatot.

Öt év múlva jönnek a SEAT hibridek 1

A következő néhány évben más termékek kötik le a SEAT energiáját: három új szabadidőjárművet kell bevezetniük a piacra; közülük az utolsó lesz az a középkategóriás modell, amelyet a 20V20 tanulmány előlegezett meg idén márciusban.

Nyitóképünkön a 2013-as SEAT Leon Verde plug-in prototípus