A baleset nem játék: a légzsákok és energiaelnyelő szerkezetek sokat segítenek az elsődleges sérülések mérséklésében, mégis marad még egy csomó elvarratlan szál, amelyek kellemetlen vagy veszélyes következményekkel járhatnak.

Ilyen például a légzsákok nyitásakor jelentkező hirtelen nyomásnövekedés az utastérben: ez fülfájdalmat, átmeneti halláskárosodást okozhat. A következő generációs Mercedes E-osztályba ezért egy olyan hanggenerátort építenek be, amely a várható ütközés előtt speciális frekvenciájú hangot bocsát ki: erre ösztönösen összehúzódnak a fül izmai, árnyékolva a hallójáratot a tizedmásodpercekkel később jelentkező túlnyomástól.

A másik újszerű ötlet oldalirányú ütközés esetén védi az utasokat: az ülés külső szélébe épített légpárna felfúvódik, és gyakorlatilag befelé, az autó belseje felé löki az utast, így az messzebb kerül a becsapódási ponttól.

Védi a füledet, odébb lök az új Mercedes 1
Védi a füledet, odébb lök az új Mercedes 9
Ez a két újszerű megoldás vezeti azon biztonsági rendszerek listáját, amelyeket a 2016-os modellévi E-osztály fedélzetén mutat be a Mercedes. A többi megoldás elsősorban az autonóm közlekedés témakörébe tartozik, és részben az S-osztályból már ismertek: az ívmenetben is működő, a sebességkorlátozásokat betartó, intelligens adaptív tempomattól kezdve az automatikus vészféken át a teljesen automata parkolórendszerig.

Opcióként teljesen elhagyható lesz az indítókulcs: ebben az esetben a tulajdonos okostelefonja lesz az azonosításra szolgáló jeladó. Az autók egy felhőalapú adatbázison keresztül folyamatosan tájékoztatják egymást a közlekedési és környezeti állapotokról, így ha kellő mennyiségű Mercedes járja az utakat, azok számára nem lesz több meglepetés.

Forrás: Automotive News