Nem sikerült tökéletesre az új útdíjrendszer, de állítólag a kormány várja a javító javaslatokat. Nekünk volna néhány!
Fotó megosztása:
2x1 sávos, díjköteles "gyorsforgalmi" út, röhej
Fotó megosztása:
Az értékesítési rendszer ma már elég jól működik, de nem minden benzinkúton lehet megvenni a megyei matricát
Fotó megosztása:
Nem a legnagyobb hiba a rendszerben
Fotó megosztása:
Még nem tudni, mekkora forgalom terelődik át a kisebb mellékutakra a fizetőssé vált, eddig ingyenes szakaszokról. Az NFM azt állítja, voltak előtanulmányok, de ezeket (ha tényleg voltak) még nem adták ki senkinek
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Pénzváltás és matricaárusítás a határon
Fotó megosztása:
Az a baj, hogy a határon ezek az értékesítési pontok nem feltétlenül non-stop módon vannak nyitva, márpedig Röszkénél és Hegyeshalomnál egyből fizetős útra gurul be a hozzánk érkező autós
Fotó megosztása:
Most még éppen így néz ki a Budapest körüli gyorsforgalmi utak díjköteles térképe, de pletykák szerint hamarosan finomodik a rendszer
Fotó megosztása:
A kamionoknak mindegy, ők már régóta fizetik az útdíjat a legtöbb hazai főútvonalon
Fotó megosztása:
A 2x1 sávos M9 Duna-hídja. Azért ezt az ösvénykét elég erős díjkötelessé tenni
Fotó megosztása:
A reptérre vezető egyetlen út használatáért is fizetni kell - egyelőre, ezt szinte biztosan kiveszik a díjas utak köréből
Fotó megosztása:
Nem csak az autópályák, az autóutak is a fizetős hálózat részeivé váltak
Fotó megosztása:
Folyik a táblázás gőzerővel, bár a NÚSZ szerint nincs is szükség táblákra, mindenkinek magától tudnia kell, melyik út díjköteles és melyik nem
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a díjfizetés ellenében használható autópályákról, autóutakról és főutakról szóló korábbi rendeletet – a jogszabály a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg, és szombattól hatályos. A jelenlegi jogszabály-módosítás kizárólag az e-matricás, vagyis az időtartamhoz kötött használati díjas (HD) rendszer szabályait érinti.
Nem kell díjat fizetni mostantól az M43-as autópályának a makói csomópont és az országhatár közötti szakaszán, továbbá az M60-as autópályának a Pécs délnyugati elkerülő szakaszán az 58. számú, valamint az 5826. számú utak között.
A rendelet szerint az M85-ös autóút és az M43-as autópályának a makói csomópont és az országhatár közötti szakasza viszont a jövő év január elsejével lekerül a nem fizetős listáról.