Nemrég indult Magyarországon az átdolgozott Peugeot 208 forgalmazása. A modellfrissítés részleteit Kovács Miklós kollégám megírta a menetpróbában, a lényeg a fényszóróbetétek, a ködlámpafészkek és a hűtőmaszk módosítása.
Évek óta fontos trend a százezerszám ontott modellek egyedivé tétele, amiben a 2008 mellett a 208 is nagy spíler. 11-féle keréktárcsa rendelhető, köztük lézergravírozott, igen mutatós felni is, és van többféle külső illetve belső designcsomag.
Alapváltozatában a kisautó mindössze 960 kilót nyom, amivel legkönnyebb modellek közé tartozik a kategóriában. Talán ebből is fakad a háromhengeres szívó benzines 1,2 VTi népszerűsége, amely fürge és takarékos a 208-ban.Új motor, új váltóval
Kipróbáltuk az új automatikus váltót, amely az 1,2 literes, 110 lóerős turbómotorhoz választható. A hatfokozatú váltó finoman és gyorsan kapcsol, a japán Aisin szerkezete jó választás, ha a kuplungolást és a váltogatást unja valaki vagy nem boldogul vele.
Az 1,2 PureTech a korábbi 1,6 VTi-t váltotta le. A turbós háromhengeres a szabványos mérési ciklusban lényegesen kevesebbet fogyaszt a négyhengeres szívómotornál. Mivel a híresen takarékos és igazán problémamentes 1,4 HDi gyártása megszűnik, ezt a motor is az 1,6-os dízelmotor pótolja, 75 lóerős verziójával.
Egy korszaknak vége
Eltűnik a 208-ból és más Peugeot modellekből az 1,4 HDi motor. Az apró dízelmotor nagyon nagy karriert csinált, takarékossága és megbízhatósága közismert. Többnyire 68 lóerős és 150/160 Nm nyomatékú változatban készült, de létezett 16 szelepes, emelt teljesítményű változat is a Citroën C3-ban, 92 lóerővel. Az ezredforduló után ez a motor bekerült a Citroën Xsarába és a Peugeot 307-be, ahol ifjonti hévvel taposva a gázt is csak 5,5 litert fogyasztott tesztünkön.
A hazánkban 2002 elején, még a 206-ban fogyasztási versennyel bevezetett dízel szinte vakon megvehető használtan. Egyszerű, fix geometriájú feltöltője a jól megoldott olajozással stabilan működik, ellentétben az 1,6 HDi-vel, amelyet fenyeget egy olajjárati szűrő eltömődése és a kenés nélkül maradó feltöltő. Az 1,4 HDi az együttműködés keretében a Ford kisautóiban is benne volt, köztük a 2001 utáni Fiestában és az igen népszerű Fusionben. Aki használtan venne 1,4 HDi vagy 1,4 TDCi motoros autót, olvassa el ezt a cikket a témában.
Rekordfogyasztás az 1,6 HDi-vel
Van belőle ezen kívül 100 és 120 lóerős is. A Blue HDi név az Euro 6 emissziós normát teljesítő változatokat jelöli. A középső dízelből létezik 3,0 literes szabványos átlagfogyasztású verzió, amely zárt tesztpályán képes volt egy tankkal 2152 kilométert megtenni, ami 2,0 literes átlagot jelent, kiállásokkal együtt 56,6 kilométer/órás átlagsebességgel. Részletek a rekordról ebben a cikkben.
A Peugeot az átdolgozással vezeti be a kisautóban az önműködő vészfékezést. A berendezés 15 kilométer/óra alatti sebességnél képes csak elkerülni a ráfutásos balesetet, 30 és 15 km/óra között magától fékezve csökkenti az ütközés sebességét.
Listaáron 3 140 000 forinttól
Novembertől jön az Apple CarPlay rendszere, illetve az androidos telefonokra kitalált Mirror Link, amely a telefonokon futó alkalmazásokat teszi elérhetővé az autó központi képernyőjén keresztül, ha kábellel csatlakoztatjuk az okostelefont. Ez praktikusan navigációs funkciókat jelent valamint több ezer online rádióadót a kocsi által fogott 1-2 tucattal ellentétben.
Listaáron 3 140 000-5 095 000 forintba kerül a renovált 208, motortól, ajtószámtól és felszereltségtől függően. Az ötajtós kivitel felára modelltől függően 90-140 000 Ft. Jelenleg a listaárakból 100 000 forintos engedményt jelöl az importőri árlista, egyedül a háromajtós, egyliteres alapverzió árát nyomja a hárommilliós határ alá 200 ezer forintos kedvezmény. Az autókhoz 4 év/80 000 kilométerre kiterjesztett garancia jár, ami normál esetben 77 500 forintba kerülne.