Miközben a tuningműhelyek megfelelő műszaki tudás híján – tegyük hozzá, okosan – inkább nem piszkálnak bele az elektromos hajtásláncba, és megelégszenek a Tesla Model S optikai felpaprikázásával, a gyártó őrült tudósként teszi még gyorsabbá, még tartósabbá a hajtást.

Legutóbbi munkájuk eredményeként a 691 lóerős, összkerékhajtású P85D motorjából 762 lóerőt facsartak ki, és ezzel megszületett a P90D. Az izmosítással további 10 százalékkal javult az autó eleve embertelen gyorsítóképessége: álló helyzetből 96 km/órára (azaz az angolszász kultúrában szabványos 0-60 mérföld/órára) 2,8 másodperc alatt gyorsul a szedán, amivel már a szupersportkocsik sem igen tudnak mit kezdeni.

A Koenigsegg Agera R például 2,7 másodperc alatt éri el ugyanezt a tempót, akárcsak a McLaren P1, míg a világ leggyorsabb autójának, a Hennessey Venom GT-nek 2,5 másodpercre van szüksége. A 2,8 másodperces gyorsulás olyan fenevadok sajátja, mint a Lamborghini Veneno, a Ferrari FXX Enzo vagy az Ariel Atom V8. Másfelől viszont a Ferrari 458 Speciale, a Porsche 911 Turbo S vagy a dán Zenvo ST1 mind lassabbak egy tizedmásodperccel a négyszemélyes Teslánál.

A felfoghatatlan és valljuk be, értelmetlen fejlesztés – amelyet stílusosan Ludicrous Mode, azaz nevetséges üzemmód néven jelentettek be – hátterében két különleges technológiai megoldás áll: egyrészt az akkumulátorok gyártásához különleges és méregdrága acélötvözetet biztosítanak a fő beszállító részére, másrészt a hajtáslánc elsődleges biztosítéka mostantól gyakorlatilag egy miniatűr számítógép-vezérelt egység, amely robbanópatronnal, ezredmásodperces pontossággal olvad ki.

A szép új távlatokat a Tesla különleges szokása szerint utólag is megvásárolhatják az összkerékhajtású P85D modell tulajdonosai; ennek a költsége mintegy 10 000 dollár, azaz több mint 2,5 millió forint. Cserébe 1,1 g-vel gyorsulhatsz a családoddal együtt, ami lássuk be, nem mindennapi élmény.