A Mitsubishik iránti kereslet az Egyesült Államokban alaposan megcsappant az elmúlt években, a japán márka szerződése pedig az amerikai autóipari szakszervezettel augusztusban lejár, ráadásul a Mitsubishi gyakran jelezte az utóbbi időben, hogy a növekvő ázsiai piacra koncentrál a jövőben. Ez a három tényező oda vezethet, hogy a Mitsubishi bezárja gyárát Normalban (Illinois).
Ez az a gyár, amelyet a Mitsubishi és a Chrysler 1985-ben kötött együttműködési megállapodása hívott életre, 1988-ban indult meg itt a Plymouth Laserek, Eagle Talonok, illetve Mitsubishi Eclipse-ek gyártása (ez mind ugyanaz a sportos kupé, ugye).
A 2000-es évek elején, a gyár fénykorában évi 200 ezer autó volt a normali üzem kibocsátása, tavaly viszont már kevesebb mint 70 ezer Outlander gurult ki a gyárkapun (jelenleg más típus nem is készül itt).
A Mitsubishi hivatalosan nem erősítette meg, de nem is cáfolta a feltételezést. Diplomatikusan csak annyit reagáltak, hogy az üzleti hatékonyság növelése a céljuk – persze egy rosszul teljesítő gyár bezárása tekinthető hatékonyságjavító intézkedésnek. A tokiói részvénypiacokon a hír hatására reggelre 1,1%-ot estek a cég részvényei, ami a Nikkei 0,4%-os eséséhez képest láthatóan átlag feletti árcsökkenés.