A használati tárgyak kopnak, karcolódnak, sérülnek. Ez a világ rendje. Csakhogy mindennek megvan a maga ideje, és ebbe a képbe sehogy sem illik bele az, hogy vadonatúj autónkat még azelőtt ropira törjük, hogy hazaérnénk vele a kereskedésből.
Márpedig pontosan ez történt egy amerikai MX-5-rajongóval, aki múlt szombaton vette át új autóját a helyi kereskedésben – nem is akármilyet, hanem a limitált példányszámú Launch Edition egyik példányát. Aztán pár perccel később csatt: egy lámpánál hátulról belerongyolt a sportkocsiba egy Ford F-150, és belelökte az előtte álló autóba. A tulajdonos és felesége nyaksérülést szenvedett, az MX-5 pedig akkora ütést kapott, hogy állítólag meggörbült a váz.
Szerencsére volt biztosítás az autón, de bizonyára minden autórajongó egyetért azzal, hogy egy ilyen helyzetet pusztán pénzzel nem lehet orvosolni. Erre a Mazda észak-amerikai képviselete is rájött, ezért pár nappal később felkeresték a még mindig könnyeiben úszó vásárlót, és jelképesen átnyújtották neki egy másik (ebben a pillanatban még az óceán hullámain ringatózó) MX-5 kulcsait.
Mit mondhatnánk erre? Bravó, bravó, és még egyszer bravó!
Update: a kereskedés (Tom Bush Mazda) Facebook-oldalán közöltek szerint az autón még kereskedői rendszám volt az ütközés pillanatában, az autót még nem írták át a tulajdonos nevére. Ez megmagyarázza azt a gyorsaságot, amellyel a Mazda elintézte az ügyet, bár semmit nem von le a brutálisan emberbaráti gesztus értékéből.