A Lexus a klasszikus prémium receptet követve 5.0 V8 csúcsmotorjával vezette be annak idején az RC (pontosabban RC-F) kupét. Most elérkezett a második hullám ideje, így behozták a képbe az NX szabadidőmodellből ismert 200t turbómotort.

A közvetlen és szívócső-befecskendezést egyaránt alkalmazó, változó szelepvezérlésű blokkot magától értetődően áthangolták: 238 helyett 245 lóerőt ad le (4800 helyett 5800/perc fordulaton), forgatónyomatéka nem változott: 340 Nm már 1650/perctől. A közel 1,7 tonnás autó ezzel 7,5 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,2 l/100km, köszönhetően a részterhelésen alkalmazott Atkinson-ciklusú üzemnek.

Ha a motor szerényebb is, mint az RC-F ötliterese, a sebességváltó ugyanaz maradt: a nyolcfokozatú automata a gyorsulási erőket figyelembe véve eltérő váltási sémákat alkalmaz: nagy fékezésnél visszakapcsol, íven haladva nem vált fel, a kanyar kijáratában pedig az intenzív kigyorsításhoz optimalizált fokozatot választ.

A kétliteres kupé is választható F Sport kivitelben; itt a teljesítmény nem változik, de plusz, extrém sportos beállítást kínál az üzemmód-választó, áthangolták és adaptív, változó felfüggesztéssel szerelték fel a futóművet, valamint Torsen részlegesen önzáró differenciálművet építettek be.