Öt és fél liter: ez akkor is tekintélyt parancsoló fogyasztási érték egy böszme nagy szabadidőjárműtől, ha tudjuk, a szabványos európai fogyasztási ciklusnak vajmi kevés köze van a valós felhasználási körülményekhez. Márpedig pontosan ezt tudja az Audi új háromliteres, hathengeres dízelmotorja a Q7 fedélzetén.
A mérnökök mindenekelőtt a motor és segédberendezéseinek a vezérlésébe nyúltak bele: a tényleges igénybevétel függvényében és mértékében üzemel például a vízpumpa és az olajhűtő, és persze az égési folyamatot is átdolgozták, bár erre vonatkozó pontos részletekkel nem szolgált a gyár.
Azt azért tudni kell, hogy az eddig egyedüliként kínált, 218 helyett 262 LE teljesítményű 3.0 TDI dízel mindössze két tizeddel fogyaszt többet (papíron, persze), szóval a különbség nem olyan eget verő. Annál látványosabb a modell árelőnye: míg az erősebb dízel hazánkban 17 900 220 forintot kóstál (tényleg elkérik apróban azt a kettőhuszat az embertől?), az új motorral több mint egymillió forintot spórolhatunk (16 599 740 Ft).
Cserébe le kell mondanunk a motor forgatónyomatékának egyhatodáról (600 helyett 500 Nm); az autó ötszemélyes kivitelben 6,3 helyett 7,1 mp alatt gyorsul százra, a végsebesség 234-ről 216 km/órára csökkent.