Három centi: ennyivel ül közelebb a BMW kisebbik terepkupéja az aszfalthoz, miután a németországi Hessen tartományban működő Lightweight tuningműhely kezelésbe vette, és egy sportos Bilstein kittel váltotta ki a gyári rugókat. A Sinn városában tevékenykedő autóépítészek fő specialitása a titán kipufogórendszer, de nem vetik meg az optikai beavatkozásokat sem; az X4 kifejezetten esztétikus munkának tűnik.

A szénszálas aerodinamikai kiegészítőktől a különleges, sötétszürke fényezésen át a 21 colos keréktárcsákig (elöl 245/35, hátul 265/30 méretű abroncsokkal) alapos munkát végeztek, az autó kifejezetten jól néz ki, már ha bejön valakinek a BMW X4 gyárilag kusza orrkialakítása.

Így lesz sportautó a szabadidőjárműből 1
Így lesz sportautó a szabadidőjárműből 29
Az autó orrában dolgozó, háromliteres, hathengeres dízelmotor eredeti állapotában 313 lóerőt és 630 Nm-t ad le. Ehelyett két szintet is választhat a tisztelt vásárló: a szerényebb tuning 365 lóerőt és 690 Nm-t prezentál, a képeken látható autó ellenben 375 lóerővel és 700 Nm-rel gazdálkodik. A Lightweightet nem kötötte az autógyártók hallgatólagos megállapodása, így feloldotta a gyári sebességkorlátozást: az átműtött X4 végsebessége 280 km/óra!

Az utastérben viszonylag komolyak a változások: a fekete Alcantara borítást kettős öltésekkel varrott kárpitok dobják fel, a pedálok alumíniumból készültek, az egyik légbeömlő rostély helyére kiegészítő műszert építettek be, ami kicsit idejét múltnak tűnik a hatalmas érintőképernyők korában, viszont legalább nem ékteleníti el az utasteret.

Így lesz sportautó a szabadidőjárműből 30
A teljes átépítés nem olcsó mulatság: az itt látható autó több mint 27 ezer euróval (8,4 millió Ft) kerül többe, mint egy eredeti BMW X4 xDrive35d.