„Amikor Henrik Fisker megmutatta nekem tervezett Mustang-átiratának vázlatait, leesett az állam” – mondta még tavaly Beau Boeckmann, a Galpin Auto Sports ügyvezetője és formatervezésért felelős igazgatója. Az ötletből együttműködés született, abból pedig egy látványos és igen gyors kupé: a Rocket 725 lóerővel és szénszálas karosszériaidomokkal keltett feltűnést, idén pedig megkezdődött a limitált példányszámú gyártás.

Ha a kupé tetszett a népnek, triplán kelendő lesz a Rocket Speedster, amelyet eleve úgy mutattak be, mint érdeklődés esetén megrendelhető modellt.

A lényeg nem változott, a kompresszoros motor 725 lóerős, a 21 colos felnikben 15 colos Brembo fékek dolgoznak. Ami viszont újdonság, az értelemszerűen a tetőszerkezet, illetve annak hiánya: a Mustang kabrió vászontetejét ugyanis eldobták, helyére egy szénszálas műanyagból megformált panel kerül, amely a hátsó üléseket eltakarva kétszemélyessé redukálja a Mustangot. A borítópanelen speciális réseket alakítottak ki, amelyek a közlemény szerint megelőzik a légörvények kialakulását az utastérben.

A Rocket Speedster és két alkotója: Henrik Fisker és Beau Boeckmann

A Rocket Speedster és két alkotója: Henrik Fisker és Beau Boeckmann

A Rocket Speedster és két alkotója: Henrik Fisker és Beau Boeckmann


A Speedsterre még nem kalkulált költségeket a Galpin, de ne számítsunk diszkont árakra: a Rocket kupéért kiviteltől függően 109 és 137 ezer dollárt (30-38 millió Ft) kérnek el; a kabrió gyárilag általában jó 20 százalékkal drágább a kupénál. Csak hogy a helyére tegyük az árakat: a legdrágább és legerősebb gyári Mustangért, az 526 lóerős Mustang Shelby GT350R típusért a Rocket árának töredékét, 62 ezer dollárt kell kifizetni.