Miután júliusban megépítették az első teljes Lada XRAY karosszériát, a héten megtörtént a teljes összeszerelés, és ezzel elkészült a Lada XRAY első előszériás példánya.

A gépsoron a helyi televíziós csatorna jelenlétében házasították a vázszerkezetet az 1,6 literes benzinmotorral (ez kétféle teljesítményszinten, 106 és 114 lóerővel készül majd, valamint lesz egy 123 lovas, saját fejlesztésű robotváltóval kapható 1,8-as is), és ezzel hivatalosan is megkezdődött a december 15-i gyártásindítás előkészítése.

A szériamodell a Lada Largus (előző generációs Dacia Logan MCV), a Renault Logan és Sandero, valamint a Nissan Almera modellekkel közös gyártósoron készül majd. Ez nem okoz logisztikai problémát, hiszen az XRAY műszaki alapját az AvtoVAZ-tulajdonos Renault-Nissan szövetség globális modellje, a Dacia (másutt Renault) Sandero adja.

A kifejezetten európai sikerekre éhező XRAY alapfelszerelésként kínálja az EU-ban megkövetelt ESP-t és abroncsnyomás-érzékelőt, továbbá állítólag szériatartozék lesz benne a tolatókamera.