A Ford új, az európai autóvásárlási trendeket elemző tanulmánya szerint
- nagy mértékben nőtt az olyan technológiák népszerűsége, amelyek segítenek a parkolásban, megelőzik az ütközéseket, valamint egyenletes sebességet és követési távolságot tartanak;
- 2014-ben Európában minden harmadik Fordhoz rendeltek parkolássegítő technológiát, amely segít a vezetőnek megtalálni a megfelelő parkolóhelyet, és be is kormányozza oda az autót – sőt ez az arány Svájcban majdnem eléri a háromnegyedet;
- a 2013-as évhez képest közel kétszeresére nőtt az automatikus fékezési technológiával felszerelt járművek aránya, Svédországban pedig ötből három vásárló rendelt ilyen rendszert;
- az Európában értékesített Fordok több mint felét szerelték fel sebességtartó rendszerrel, sőt Törökországban szinte mindegyiket;
- az autósok több mint háromnegyede rendelte meg járművéhez a hangvezérlést, amivel szóbeli parancsok segítségével indíthat telefonhívásokat, játszhat le zenéket, kereshet éttermet és állíthatja be a navigációs rendszert;
- a fehér volt a legnépszerűbb fényezés, megelőzve a feketét, az ezüstöt, a szürkét, valamint a leggyorsabb ütemben feltörekvő kék színt. 2014-ben 63 százalékkal nőtt a kék fényezés népszerűsége;
- 2014-ben a legtöbb vevő az ötajtós karosszériaformát választotta (52 százalék). A második helyen a kombi állt (37 százalék), a négyajtós modellváltozatok 11 százalékkal részesedtek az eladásokból.