Emlékeztek még a TM concept30-ra? Tárnok Zsolt a BMW e30-as megjelenésének 30 éves évfordulója előtt tisztelegve készített új karosszériát a klasszikus BMW-nek. Az elemeket bárki megvásárolhatta.
Ezzel azonban nem végeztek: idén az e36-ost vették kezelésbe, és olyan szerencsés volt csapat, hogy egy versenyző éppen ezt szerette volna: egy új külsőt az e36-os versenyautójára. Így elkészült a TM concept36.A csapat elárulta: az autó drift- és hegyiversenyeken fog szerepelni, így az ügyfél maximális leszorítóerőt kívánt; ez alakította a formatervezést. A jó tapadás eléréshez a lehető legtöbb levegőt kell a kerékjáratokból kivezetni; emellett egy első splitter, egy hátsó szárny, és egy diffúzor is javítja az aerodinamikát.
„A dizájn egésze távolabb áll az eredeti e36-os vonalaitól, mint az a TM concept30 esetében volt, mivel itt egy modern kinézetű versenyautó volt a cél, nem egy modern klasszikus megalkotása. A TM concept36 fő dizájn-elemei a törött kerékívek; a fő vonalak ebből indulnak ki, mint a váll-vonal az első keréktől, illetve az integrált hátsó szárny, amely a hátsó kerék törésénél induló élből alakul ki. A váll-vonal is elhal a hátsó szárny felületén, ami modern és sportos hatást kelt” – írják.
A hátsó szárny az M3 Evo hasonló elemét eleveníti fel, így a betét több lépésben állítható, betolva a szárny részét képezi, kitolva pedig plusz leszorítóerőt generál. Szokatlan megoldás, hogy a motorháztető egyben levehető, a sárvédők felső részével együtt, ha lökhárítót is leveszik az egész motortér szabaddá válik – a szerelők imádni fogják. A hátsó lökhárító több darabból áll, egy középső és két szélső elemből, így egy sérülés esetén nem kell cserélni a teljes lökhárítót.
A formaterv úgy készült, hogy a gyári fényszórók is használhatóak legyenek, de egyedi lámpa-tervek is rendelkezésre állnak, amelyek LED-csíkokat tartalmaznak, illetve Hella modulok szerelhetőek bele Bi-halogén, vagy Bi-LED fő fényszórókkal.
A téli szezon során készül el a TM concept36 első darabja, az első kész szett pedig 2016 tavaszán jelenhet meg, még a versenyszezon kezdete előtt. Nettó áron nagyjából 3000-3500 euró ( kb 950 ezer -1,1 millió forint) lesz egy komplett üvegszál erősítésű, gélezett felületű szett.