Holmi tuning helyett vadonatúj motorokat kapott a Carrera aktuális (991-es kódjelű) szériája: az eddig 3,5 literes alapmodell és a Carrera S 3,8-asa egyaránt egy háromliteres turbós blokknak adta át a helyét. Mindkettő 20 lóerővel erősebb elődjénél (370 és 420 LE), a nyomaték 60 Nm-rel nőtt (450 és 500 Nm), ráadásul 1700-tól egészen 5000-ig rendelkezésre áll. Az egészen 7500-ig elpörgő motorok takarékosabbak is lettek: a gyengébbik kiadás 8,2 helyett 7,4 litert fogyaszt százon, míg a Carrera S blokkja 8,7 helyett 7,7 litert eszik – mindkét érték PDK váltóval értendő, és kizárólag elméleti jelentőséggel bír.

Annál reálisabbak a menetteljesítmény terén jelentkező javulások: a gyengébbik verzió az eddigi 4,4 helyett 4,2 mp alatt éri el a százat (Sport Chrono csomaggal és PDK váltóval), míg a Carrera S azonos adata az eddigi 4,1 helyett 3,9 másodperc, és ezzel a legelső hátsókerék-hajtású 911, amely négy másodpercen belül gyorsul. Az eddig 289 km/órára képes Carrera mostantól eléri a 295 km/órát, a 420 lovas változat 304 helyett 308-cal képes száguldani.

Megújult a Porsche 911 Carrera 1

Ez a legnagyobb változás: az eddigi vízszintes helyett függőleges rácsozású a motorházfedél

Ez a legnagyobb változás: az eddigi vízszintes helyett függőleges rácsozású a motorházfedél

A Sport Chrono csomag újdonsága a kormányon elhelyezett üzemmódváltó kapcsoló, á la 918 Spyder: normál, sport, sport+ és egyéni beállítások hívhatók elő a gomb forgatásával. Ha dupla kuplungos (PDK) váltónk is van, extra gombot is kapunk a kormányra: ezzel 20 másodpercig maximális teljesítményt csikarhatunk ki a hajtásláncból (ld. KITT Turbo Boost-ja), ami megédesítheti az előzéseket.

Mostantól alapfelszerelés a PASM aktív felfüggesztés, amely képes egy centivel lesüllyeszteni az autót, illetve javítani annak kanyarstabilitását. Gombnyomásra épp ellenkezőleg: 40 mm-rel megemelhető az autó orra, hogy ne akadjunk fenn meredek garázsfeljárókon – a futómű 5 mp elteltével visszaereszti magát.

A mérnökök lecserélték a lengéscsillapítókat is, a hátsó keréktárcsa pedig mindkét modellen fél collal szélesebb lett.

Újak a kilincsek és az öt ikerküllős keréktárcsák, utóbbiakra csökkentett gördülési ellenállású abroncsokat húznak

Újak a kilincsek és az öt ikerküllős keréktárcsák, utóbbiakra csökkentett gördülési ellenállású abroncsokat húznak

Az eddig a 911 Turbo és GT3 modellek számára fenntartott aktív hátsókerék-kormányzás mostantól a Carrera S-hez is kérhető, ami például képes fél méterrel csökkenteni a fordulókör átmérőjét. A rendszerhez a 918 Spyder stílusát követő, kisebb méretű (375 helyett 360 mm átmérőjű) kormánykerék tartozik.

Nemcsak elsődleges rendszereiben újult meg a 911, de a multimédiás-navigációs egységet is modernizálták. Kézírásos adatbevitel, Wi-Fi-kapcsolat, Apple CarPlay csatlakozási rendszer és a központi kartámaszban kialakított töltőbölcső javítja a felhasználói élményt. A navigációs elem valós idejű forgalominformációt, Google utcakép szolgáltatást, valamint egyes fedélzeti funkciók mobiltelefonos (távolból elérhető) vezérlését kínálja.

A decembertől kapható új modell egy sor vezetőtámogató biztonsági rendszert is kapott: opciós a holttérfigyelő, alapáras a másodlagos ütközést megelőző automatikus fékrendszer.

Az első és a hátsó lámpatest is megújult

Az első és a hátsó lámpatest is megújult