Mercedes-Benz, Kecskemét
Mercedes-Benz, Kecskemét
Fotó megosztása:
Durván egymilliárd eurót költöttek eddig a kecskeméti üzemre
Durván egymilliárd eurót költöttek eddig a kecskeméti üzemre
Fotó megosztása:
Nincs még három éve, hogy Kecskeméten beindult a Mercedes gyár
Nincs még három éve, hogy Kecskeméten beindult a Mercedes gyár
Fotó megosztása:
Nem könnyű feladat itt fényképezni
Nem könnyű feladat itt fényképezni
Fotó megosztása:
Lassan érkeznek a fontos emberek
Lassan érkeznek a fontos emberek
Fotó megosztása:
Orbán Viktor megtekint egy CLA-t
Orbán Viktor megtekint egy CLA-t
Fotó megosztása:
Orbán Viktor CLA Shooting Brake-et vezet
Orbán Viktor CLA Shooting Brake-et vezet
Fotó megosztása:
Orbán Viktor kezet ráz
Orbán Viktor kezet ráz
Fotó megosztása:
A képen egy miniszterelnököt rejtettünk el. Ki találja meg?
A képen egy miniszterelnököt rejtettünk el. Ki találja meg?
Fotó megosztása:
Orbán Viktor megpihen
Orbán Viktor megpihen
Fotó megosztása:
Az első
Az első
Fotó megosztása:
Apró fenékrátét miatt vagyunk ma itt
Apró fenékrátét miatt vagyunk ma itt
Fotó megosztása:
Három műszakban készülnek itt az autók
Három műszakban készülnek itt az autók
Fotó megosztása:
Minden lyukba belenéznek
Minden lyukba belenéznek
Fotó megosztása:
Egy sor mikró, egy sor hűtő
Egy sor mikró, egy sor hűtő
Fotó megosztása:
Száguldoznak a targoncák, megy a munka
Száguldoznak a targoncák, megy a munka
Fotó megosztása:
Matt lakk tisztító
Matt lakk tisztító
Fotó megosztása:
Lámpák várnak a fellépésre
Lámpák várnak a fellépésre
Fotó megosztása:
Ebédlő
Ebédlő
Fotó megosztása:
A csomagtartó ajtajának beállítása folyik itt éppen
A csomagtartó ajtajának beállítása folyik itt éppen
Fotó megosztása:
Ez bizony hálós, akármi legyen is benne
Ez bizony hálós, akármi legyen is benne
Fotó megosztása:
A kis sárga téglarobot önműködően szaladgál fel-alá és alkatrészekkel megrakott kocsikat vonszol maga után
A kis sárga téglarobot önműködően szaladgál fel-alá és alkatrészekkel megrakott kocsikat vonszol maga után
Fotó megosztása:
A hangszórók már bent vannak
A hangszórók már bent vannak
Fotó megosztása:
Kesztyűűű
Kesztyűűű
Fotó megosztása:
Mindenki nyugodjon le, a cucc ellenőrizve!
Mindenki nyugodjon le, a cucc ellenőrizve!
Fotó megosztása:
Nem CBA
Nem CBA
Fotó megosztása:
Nem kellett leállítani a termelést, pedig eléggé láb alatt voltunk
Nem kellett leállítani a termelést, pedig eléggé láb alatt voltunk
Fotó megosztása:
A világ minden tájára innen készülnek a CLA-k
A világ minden tájára innen készülnek a CLA-k
Fotó megosztása:
Fiam, majd adja oda a kesztyűmet Havasinak, hogy tegye a kólásdoboz mellé. Biztos boldog lesz.
Fiam, majd adja oda a kesztyűmet Havasinak, hogy tegye a kólásdoboz mellé. Biztos boldog lesz.
Fotó megosztása:
Nem könnyű feladat itt fényképezni
A Coface hitelbiztosító elemzése szerint a közép-kelet-európai országokban összesen 33 autógyár működik, és a régióban 2013-ban több mint 850 ezren dolgoztak az autóiparban.
A Coface elemzése szerint a térségben elsősorban Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Szlovéniában és Romániában jelentős az autógyártás mértéke. „A Skoda és a Dacia két olyan rendkívül erős helyi márka a régióban, amely a külföldi tőkebefektetések magas szintjének köszönhetően versenyben maradt a globális piacon” – írta a Coface.
A szektor több országában az egész nemzetgazdaság szempontjából meghatározó. Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában a teljes ipari termelés 10 százalékát teszi ki a járműgyártás. Szlovákiában a teljes export 25 százalékára rúg a járműipari kivitel.
A közép-kelet-európai autógyártás ugyanakkor nagymértékben függ a külföldi kereslettől, hiszen a járművek nagy része külföldi piacokra – elsősorban az eurózóna országainak piacaira – készül.
„Jelenleg azt látjuk, hogy az euróövezet kezd magához térni, növekszik a kereslet, így javulnak a kilátások. Bár az orosz kereslet csökkenése negatív hatással van a szektorra, ezt kompenzálja az egyéb exportpiacok növekvő kereslete és a közép-kelet-európai régión belüli eladások” – összegez Gyurácz Németh Iván, az exportkooperáció szakértője.
Közép-Kelet-Európa belső keresletére jó hatással van, hogy a helyi háztartások szerint javultak a kilátások: a munkaerőpiacon kezd javulni a helyzet, nyomott az infláció, az olajárak alacsonyak, és vonzók a kamatszintek. A költésre való nagyobb fokú hajlandóság eredményeként egyre több autót adnak el a régió gazdaságaiban. A vásárlók pedig nemcsak magánszemélyek, hanem azok a vállalkozások is, amelyek bővíteni szeretnék személyautó- vagy haszongépjármű-flottájukat. A haszongépjárművek iránti megnövekedett keresletnek pozitív üzenete van, főleg a lengyel gyárak számára, mivel a kishaszongépjárművek jelentős része ott készül – mondta a szakértő.
A Coface és az M27 Absolvo tanácsadó cég Exportkooperáció néven futó projektjében magyar kis- és közepes vállalkozásokat (kkv) igyekszik felkészíteni az exporttevékenységre.