A harmadik helyről feljött a másodikra a Mercedes-Benz a német prémium márkák örök versenyében. Az év első nyolc hónapjának mérlege alapján szoros a verseny, de a BMW első helye egyelőre biztonságban van.

A Mercedes utoljára 2010-ben adott el több autót, mint a VW-csoporthoz tartozó Audi. Az év közben vett piaci minták csalókák lehetnek, de az elemzők szerint az év végéig nem várható érdemi változás, és öt év után felmászhat a dobogó második fokára a Mercedes.

A két autógyártó között eddig nem egészen 11 ezer autó a különbség: az év első nyolc hónapjában 1,19 millió Mercedes talált gazdára világszerte, míg Audiból 1,18 milliót adtak el. A BMW, amely idén tizedik éve foglalja el az első helyet a versenyben, 1,21 millióval jelenleg is vezet.

A helycsere elsősorban a kínai piac megingására vezethető vissza. Míg a BMW-t és főleg az Audit érzékenyen érintette, hogy a világ legnagyobb újautó-piacán csökkent a vásárlóerő, a Mercedes két olyan termékkel is rendelkezik (a nyitóképünkön látható, nyújtott tengelytávú C-osztály, illetve a GLA szubkompakt szabadidőjármű), amelyek iránt jottányit sem csökkent a kereslet. Sőt: augusztusban 53 százalékos növekedést ért el Kínában a Mercedes – igaz, még így csak harmadik volt (32 763 db) a BMW (34 168 db, -0,9%) és az Audi (45 196 db, -4,1%) mögött.

A visszaesés egyébként viszonylagos, hiszen mindhárom prémium márka növelte eladásait, ám míg az Audi esetében a gyarapodás 2,7 százalék volt, a BMW 7,6 a Mercedes pedig 18 százalékkal több autót adott el augusztusban világszerte, mint tavaly ilyenkor.

A Mercedes és az Audi egyaránt arra törekszik, hogy 2020-ra letaszítsa trónjáról a BMW-t.

Forrás: Automotive News Europe