A The Wall Street Journal szerint a cupertinói cég több mint egy évet töltött el a saját autógyártás lehetőségeinek mérlegelésével. Az erre szakosodott, Titan kódnevű projekt vezetői a közelmúltban engedélyt kaptak arra, hogy megháromszorozzák a gépjárműcsapat 600 fős létszámát. Noha a cég számos szakembert vett fel vezető nélküli gépjárművek kifejlesztésére, szakértők szerint az Apple első elektromos autói nem lesznek teljesen önjáróak.
Az elemek, a szenzorok és a szoftver-hardver integrációja területén a cég az iPhone révén már rendelkezik tapasztalatokkal, amelyeket hasznosítani tud majd az újabb generációs autóknál. Nem világos ugyanakkor, hogy ki lenne az Apple járműipari gyártópartnere.
Az elektromos autók piacán az alacsony olajárak miatt jelenleg nincs tülekedés, de az üzemanyag-költségek növekedhetnek, ahogy világszerte szigorodhatnak a környezetvédelmi előírások is.