A nagyobb vesék és az új lámpa miatt nehéz előben megkölünböztetni az X5-östől

190 lóerő és 400 Nm nem rossz egy kétliterestől. És érezhetően csendesebb lett

190 lóerő és 400 Nm nem rossz egy kétliterestől. És érezhetően csendesebb lett

Senki sem gondolhatta komolyan, hogy az autóipar Nagy Emissziós Botránya csak a Volkswagent érinti, az Auto Bild már meg is írta, hogy a BMW-nél is kezdhetnek aggódni a részvényesek. 
A lap az International Council of Clean Transportation (ICCT) tesztjére hivatkozik, amely a BMW X3 xDrive 20d esetében állapította meg, hogy normál üzemben 11-szer annyi nitrogén-oxidot bocsát ki, mint tesztciklusban.
„Minden mérési adat arra utal, hogy nem VW-specifikus problémáról van szó” – mondta Peter Mock, az ICCT szóvivője.
Az Auto Bild kérdésére a BMW szóvivője annyit mondott, hogy a „gyártó nem használ olyan funkciót, amely képes a mérési ciklus felismerésére.”
Noha a VW-botrány Amerikában pattant ki, kezdettől fogva világos volt, hogy a probléma nem lehet országspecifikus. És valóban nem az: Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy Európában is számtalan autót adtak el a trükkös motorvezérléssel.
„Hogy pontosan mennyiről van szó, azt a következő napokban tisztázzuk” – fogalmazott a miniszter, aki utalt arra, hogy a kétliteres mellett az 1,6 literes VW-dízelek is érintettek lehetnek.