Miután 230 lóerőre emelte az Octavia család csúcsmodelljének teljesítményét, újabb fejlesztésekkel teszi még kívánatosabbá az RS sport-szériát a Škoda.

Az eddig kizárólag elsőkerék-hajtással kínált Octavia RS mostantól  megvehető az ötödik generációs Haldex-kuplungos összkerékhajtással is – igaz, ezt az opciót nem a 230 lovas benzinmotorhoz, hanem a 184 lóerős dízelhez teszi elérhetővé a gyár, és ott is kizárólag akkor, ha a hatfokozatú DSG váltót is megrendeli az ügyfél.

Már hátul is hajt a csúcs-Octavia 1
Már hátul is hajt a csúcs-Octavia 11 Az új modellvariáns lépcsőshátú kivitelben 7,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 228 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,9 literre nő (fronthajtással 8,2 mp, 230 km/óra és 4,7 liter). Az új hajtáslánc a kombiba is kérhető, ahhoz nem adott meg külön adatokat a gyár.