Nem BMW-hez méltó élet jutott annak a 3-as szedánnak, amellyel a széria átlépte a tízmilliós határt: lefulladások, ökölrázások, könnyek és karcolások közepette tengetheti életét, és a Nürburgringre alighanem csak álmaiban jut el.

De hát ez van, ha egy kocsit egy autós oktató vállalkozó vásárol meg, és a lépcsőshátú 3-as jubileumi példánya speciel pont egy eichstätti autós iskolának jutott.

Az autót a müncheni BMW Weltben adták át a mellesleg törzsvásárló Xaver Bittlnek, nagy csinnadratta között. Ez egyébként nem annyira különleges dolog, mint gondolnánk: a központ 2007-es megnyitása óta mintegy 150 ezren (naponta 80-120 ember) kérték, hogy itt, a márka legfőbb templomában vehessék át járgányuk kulcsait.

A márka történetét ismerő olvasóink egyébként mostanra minden bizonnyal kínosan mocorognak a képernyő előtt: még hogy tízmillió? Hiszen az 1975 óta gyártott 3-as szériából eddig legalább tizennégy millió darab készült, nem? De, ám a mostani jubileum a szedánra vonatkozik. A maradék négymillió darabot főleg kupéból, kisebb részt kombiból hozta össze a modell – utóbbi még elérhet valamiféle mérföldkövet a jövőben, hármas kupéból azonban nem készül több: azt ugyanis a legutóbbi modellváltás óta BMW 4 néven forgalmazza a cég. Ez van: ha nevet váltasz, indul elölről a számláló.