Az eddigi háromliteres dízelmotor helyére egy 2,8 literes erőforrás lépett. A várakozások szerint a Hiluxba is bele kerülő négyhengeres 177 lóerős, maximális nyomatéka 450 Nm.

A három- és ötajtós verzióba egyaránt bele költöző motor a hatfokozatú kézi váltó mellett az új, hatos ECT automatával is társítható. Utóbbival 12,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, végsebessége 175 km/óra. A kézi váltóval hat tizeddel fürgébb a nagy terepjáró, a végsebesség nem változik. Az új motor takarékosabb is elődjénél, mintegy 9 százalékkal.

Új motort, új váltót kapott a Toyota Land Cruiser 1
Új motort, új váltót kapott a Toyota Land Cruiser 9 Az ötajtós modell 7,4, a háromajtós 7,2 litert iszik százon.

A 2,8 D-4D az első olyan Toyota dízelmotor, amely adalékos nitrogén-oxid semlegesítő kipufogógáz-tisztító rendszert alkalmaz.

A Land Cruiser másik újdonsága a Toyota Touch 2 multimédiás rendszert, okostelefonos integrációval, SMS-megjelenítő funkcióval, USB csatlakozóval, alapáras tolatókamerával. A rendszer navigációs berendezéssel is felszerelhető, ehhez hangfelismerés funkcionalitás társul.

A Land Cruiser eddig is bőségesen kínált biztonsági rendszereket, most beállt a sorba a keresztirányú forgalomfelügyelet, ami a merőleges kiállásban segít.

Új motort, új váltót kapott a Toyota Land Cruiser 10