A dániai Ebeltoft városában a Bonhams aukciós ház szombaton árverésre bocsátotta, és 636 ezer dán koronáért (26,7 millió forintért) sikeresen értékesítette az 1905-ös Woods Queen Victoria Brougham egyetlen fennmaradó példányát.
Nem titok, hogy a XX. század hajnalán a belső égésű motor még épp csak megtűrt, kezdetleges technológiának számított az autóiparban, míg az elektromos automobilok csendesek, fürgék és megbízhatók, éppen ezért rendkívül népszerűek voltak.
A most árverésre bocsátott, 284-es alvázszámú, 214A típusú Woods Queen Victoria Broughamet annak idején a Woods Motor Vehicle Company építette. Ez a név alapján nem meglepő, az azonban igen, hogy az autógyár alapítói között olajmágnások is voltak – úgy tűnik, egyszerre több vasat is tartottak a tűzben a kor nagybefektetői.
A technológiát, ahogy annak idején szokás volt, egy magányos feltalálótól vásárolták meg (Clinton Edgar Woods a hajtás mellett nevét is adta a céghez), és évente 500 villanyautót építettek Kanadában.Nem sokkal később megfordult a világ, erőre kaptak a benzinmotorok, és bár a vállalat megpróbálkozott egy hibrid modellel, 1918-ra lehúzták a rolót.
Nem csoda, hogy a gyár típusai ritkaságszámba mennek. A most előkerült 2104A például (ahogy már sokszor elmondtuk) fajtájának egyetlen fennmaradt példánya. A modell luxusautónak épült, noha rövid tengelytávja alapján ezt aligha gondolnánk róla: teljes bőrkárpitozás, kristályüveg virágváza, leszerelhető tető tette kellemessé a kirándulásokat.
A menetszél, a kanyarsebesség és egyéb huncutságok miatt nem igazán kellett aggódnia a tulajdonosnak: a jármű végsebessége 48 km/óra volt, ami sokkal inkább szerény, 1179 kg saját tömegének, mint lehengerlő motorteljesítményének volt köszönhető.
Az eladott példány nem teljesen eredeti, mert előző tulajdonosa modern akkumulátorokat épített be, gyorstöltő rendszerrel együtt. Ha persze jobban belegondolunk, ez pusztán annyit jelent, mintha egy veterán autó motorját modern, nagy oktánszámú benzinnel táplálnánk, a hajtást ugyanis nem érintette az átalakítás.