Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Fotó megosztása:
Az érintett Jetta TDI elnyerte az Év zöld autója díjat Amerikában. Nem tudni, mi lesz az elismerés sorsa
Az érintett Jetta TDI elnyerte az Év zöld autója díjat Amerikában. Nem tudni, mi lesz az elismerés sorsa
Fotó megosztása:
Szintén kétliteres dízelmotorral kapta meg az Audi A3 a Los Angeles-i autószalon átadott Év zöld autója elismerést. A motorvezérlés csak csalással tudta hozni a szabványon belül légszennyezési értékeket
Szintén kétliteres dízelmotorral kapta meg az Audi A3 a Los Angeles-i autószalon átadott Év zöld autója elismerést. A motorvezérlés csak csalással tudta hozni a szabványon belül légszennyezési értékeket
Fotó megosztása:
Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja
Nem a korom, hanem a nitrogén-oxidok emissziójával van gond. A részecskeszűrő a füstfelhőt megoldja
Fotó megosztása:
Lehet, hogy a cég igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn távozásra kényszerül
Lehet, hogy a cég igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn távozásra kényszerül
Fotó megosztása:
Lilával az Euro 6 norma határértéke, szürkével a ténylegesen mért értékek. Több mint 10 autóval születtek a vizsgálati eredmények, nitrogén-oxid-kibocsátásuk a mérési körülményektől függően 10-40 szerese volt az amerikai, ennél alacsonyabb NOx-határértéknek. Viszont olyan autó is akadt, amely valóban teljesítette a szabványt
Lilával az Euro 6 norma határértéke, szürkével a ténylegesen mért értékek. Több mint 10 autóval születtek a vizsgálati eredmények, nitrogén-oxid-kibocsátásuk a mérési körülményektől függően 10-40 szerese volt az amerikai, ennél alacsonyabb NOx-határértéknek. Viszont olyan autó is akadt, amely valóban teljesítette a szabványt
Fotó megosztása:
Az internetes felületen az alvázszámot megadva lefut az ellenőrzés. Egy olvasónk kétliteres TDI Passatját ellenőrizte le, amelyben az EA288-as motor van, így nem érintette a csalás. Akinek más eredményt köp ki a program, azt kérjük, küldje el a dokumentumot szerkesztőségünknek az auto kukac vezess.hu címre, hogy tájékoztathassuk olvasóinkat a teendőkről! Köszönjük!
Az internetes felületen az alvázszámot megadva lefut az ellenőrzés. Egy olvasónk kétliteres TDI Passatját ellenőrizte le, amelyben az EA288-as motor van, így nem érintette a csalás. Akinek más eredményt köp ki a program, azt kérjük, küldje el a dokumentumot szerkesztőségünknek az auto kukac vezess.hu címre, hogy tájékoztathassuk olvasóinkat a teendőkről! Köszönjük!
Fotó megosztása:
Ezt az üzenetet kapják az érintett EA189-es motorú autók tulajdonosai, itt egy 2011-es Passat 2,0 CR TDI-t kérdezett le tulajdonosa. Nagyon köszönjük a fotót olvasónknak!
Ezt az üzenetet kapják az érintett EA189-es motorú autók tulajdonosai, itt egy 2011-es Passat 2,0 CR TDI-t kérdezett le tulajdonosa. Nagyon köszönjük a fotót olvasónknak!
Fotó megosztása:
A Bild am Sonntag azt írta, hogy a Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) felszólította a wolfsburgi székhelyű vállalatot, hogy október 7-ig határozza meg a szükséges intézkedéseket, amelyek segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak. Emellett azt is kérte, hogy állítsák fel az intézkedések végrehajtásának ütemtervét.
Ha a 12 márkát összefogó autógyártó nem tesz eleget a kérésnek az október 7-i határidőig, a KBA bevonhatja a csalásban érintett valamennyi autótípus engedélyét, azaz megtilthatja a német utakon való közlekedést az említett járműveknek.
A Bild am Sonntag úgy tudja, hogy a Bosch-csoport – amely egyebek között a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító és autóipari technológiákat gyártó vállalata – készítette a botrányt kiváltó szoftvert. A Bosch állítólag tesztelési célokra készítette a 2007-ben leszállított programot, és figyelmeztette a Volkswagent, hogy „illegális” lenne feltöltése eladásra szánt autókba. A Volkswagen azonban a figyelmeztetés ellenére is 2007-től kezdve beépítette az EA 189 típusú dízelmotorok vezérlőprogramjába a csalást lehetővé tévő szoftvert.
A Volkswagen egyik szóvivője az AFP hírügynökség érdeklődésére közölte, a vállalat hamarosan nyilvánosságra hozza németországi akciótervét, és bejelenti, hogy reményei szerint mikor kezdik el az érintett járművek visszahívását javítás céljából.
Közben Svájcban felfüggesztették az érintett autók értékesítését.