Először 1966-ban használta a Fiat 124 nevet a gyár; a mostani, kis sportautóval az ötvenéves legenda előtt tiszteleg a cég. Mint emlékezetes, eredetileg az Alfa Romeo kapta volna meg a Mazda MX-5 technikáját, ám erről később letettek, hogy tarthassák az Alfa ‘Made in Italy’ ígéretét.

A régóta ígérgetett autó viszont elkészült, és a Fiat-embléma is remekül áll neki. A 2016-ban debütáló 24 Spider a homályos felvételeken is egyértelműen mutatja hangsúlyos első lökhárítóját, a karosszéria mélyébe süllyedő fényszóróit, szűkre szabott csípőjét.

Dögös a Fiat kis sportkocsija 1
Dögös a Fiat kis sportkocsija 11 Ha profilból emlékeztet is a Fiat a japán sportautóra, a far kialakítása teljesen egyedi; a csomagtérfedél peremén elhelyezett légterelő és a dupla kipufogó olyan izmokat ígér, amelyekkel a 124 Spider valószínűleg soha nem fog rendelkezni, kivéve ha elkészül a korábban beígért Abarth változat.

Az ezer kiló körüli autó orrába várhatóan az 1,4-es turbómotor valamelyik változata kerül; Abarthként akár 200 lóerős teljesítménnyel. Állítólag terveznek ugyanakkor egy kifejezetten puritán változatot is, kicsi motorral, extrém tömegcsökkentéssel.

Dögös a Fiat kis sportkocsija 12